Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29273
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΓκιώση, Στυλιανήel
dc.contributor.authorΚουμτσίδου, Μαρίαel
dc.date.accessioned2023-09-04T06:05:36Z-
dc.date.available2023-09-04T06:05:36Z-
dc.date.issued2023el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29273-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία παρουσιάζει τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την αποτίμηση μιας γλωσσοδιδακτικής παρέμβασης με στόχο τη διερεύνηση της μαθησιακής διαδικασίας και των τρόπων ενίσχυσης του γραμματισμού των μαθητών/τριών ρομικής καταγωγής στην ελληνική γλώσσα, καθώς και της ενεργητικής εμπλοκής τους στην εκπαιδευτική πράξη, με τη συμβολή των ΤΠΕ. Η διδακτική παρέμβαση εφαρμόστηκε στη Γ τάξη του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αλεξάνδρειας Ημαθίας, στην οποία φοιτούσαν σταθερά 12 μαθητές/τριες Ρομά. Κατά την υλοποίησή της έγινε χρήση ποικίλων διαδικτυακών εργαλείων, πολυτροπικών κειμένων και δραστηριοτήτων στο πλαίσιο της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου διδασκαλίας, προκειμένου να επιτευχθεί η καλλιέργεια της κατανόησης και παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου στην ελληνική γλώσσα. Στην παρούσα μελέτη, η οποία συνιστά μια έρευνα δράσης, ως ερευνητική μέθοδος πραγματοποιήθηκε ποιοτική ανάλυση των δεδομένων, ενώ ως ερευνητικά εργαλεία αξιοποιήθηκαν η παρατήρηση και το ημερολόγιο της ερευνήτριας, η κλείδα παρατήρησης της κριτικής φίλης και τα παραγόμενα μαθητικά κείμενα. Από τα ευρήματα έγινε φανερό ότι οι μαθητές/τριες ανέπτυξαν τον γραμματισμό τους στην ελληνική γλώσσα, καλλιεργώντας τις προσληπτικές και παραγωγικές τους δεξιότητες, εξοικειώθηκαν με την επεξεργασία και την παραγωγή δικών τους πολυτροπικών κειμένων και συμμετείχαν πιο ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία.el
dc.format.extent120el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΕκπαιδευτική παρέμβασηel
dc.subjectΓραμματισμόςel
dc.subjectΟμαδοσυνεργατική διδασκαλίαel
dc.titleΗ καλλιέργεια της δεξιότητας παραγωγής γραπτού και προφορικού λόγου με τη συμβολή των ΤΠΕ, μέσω μιας εκπαιδευτικής παρέμβασης σε μαθητές/τριες Ρομάel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KoumtsidouMariaMsc2023.pdf7.34 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons