Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29254
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠλατσίδου, Μαρίαel
dc.contributor.authorΔράκου, Φρειδερίκηel
dc.date.accessioned2023-08-24T06:13:00Z-
dc.date.available2023-08-24T06:13:00Z-
dc.date.issued2023el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29254-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.el
dc.description.abstractΗ παρούσα μελέτη διερεύνησε τα επίπεδα Εργασιακής Ευημερίας, τα επίπεδα Παρουσίας και Αναζήτησης Νοήματος στη ζωή και τα επίπεδα Εργασιακής εξουθένωσης των Ελλήνων Εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας γενικής εκπαίδευσης. Εξέτασε τη σχέση αλληλεπίδρασης μεταξύ των μεταβλητών και των υποκλιμάκων τους και μελέτησε την επίδραση που έχουν τα προσωπικά και εργασιακά χαρακτηριστικά των εργαζομένων στα επίπεδα Εργασιακής τους Ευημερίας. Τέλος προσπάθησε να προσδιορίσει κατά πόσο η Εργασιακή Εξουθένωση και το Νόημα στη ζωή είναι δύο παράγοντες που μπορούν να προβλέψουν την Εργασιακή Ευημερία των εκπαιδευτικών. Για τη μέτρηση της Εργασιακής Ευημερίας χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα Short-SWELL (Smith & Smith, 2017), για τη μέτρηση του Νοήματος στη Ζωή χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα MLQ (Steger, Frazier, Oishi, &Kaler, 2006), ενώ για τη μέτρηση της Εργασιακής Εξουθένωσης η κλίμακα των MBI-ES (Maslach & Jackson, 1996). Συλλέχθηκαν συνολικά 146 έγκυρα ερωτηματολόγια. Οι εκπαιδευτικοί παρουσιάζουν υψηλά επίπεδα Εργασιακής Ευημερίας. Το επίπεδο Παρουσίας νοήματος στη ζωή είναι υψηλότερο συγκριτικά με το επίπεδο Αναζήτησης νοήματος στη ζωή. Το επίπεδο Εργασιακής Εξουθένωσης των Ελλήνων εκπαιδευτικών φαίνεται να είναι σε χαμηλά επίπεδα και να συμφωνεί με τις μέχρι τώρα έρευνες. Σχετικά με τους δημογραφικούς παράγοντες διαπιστώθηκε ότι η ηλικία έχει θετική επίδραση στα επίπεδα Εργασιακής Ευημερίας. Ακόμα παρατηρήθηκε ότι οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί παρουσιάζουν υψηλότερα επίπεδα Εργασιακής Ευημερίας σε σύγκριση με τους αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς. Αναφορικά με τους παράγοντες πρόβλεψης της Εργασιακής Ευημερίας διαπιστώθηκε ότι η υποκλίμακα της Παρουσίας νοήματος στη ζωή και η υποκλίμακα της Προσωπικής επίτευξης προβλέπουν θετικά την Εργασιακή Ευημερία των εκπαιδευτικών, ενώ η υποκλίμακα της Συναισθηματικής Εξάντλησης αρνητικά.el
dc.format.extent93el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμιαel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/en
dc.subjectΕργασιακή Ευημερίαel
dc.subjectΝόημα στη ζωήel
dc.subjectΠαρουσία Νοήματοςel
dc.subjectΑναζήτηση Νοήματοςel
dc.subjectΕργασιακή Εξουθένωσηel
dc.subjectΕκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσηςel
dc.subjectΠρωτοβάθμια Εκπαίδευσηel
dc.titleΗ σχέση του νοήματος στη ζωή και της εργασιακής εξουθένωσης με την εργασιακή ευημερία των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DrakouFreiderikiMsc2023.pdf1.46 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons