Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29234
Author: Πουρνή, Αικατερίνη
Title: Στάσεις και απόψεις εκπαιδευτικών για την ένταξη μαθητών με αυτισμό
Alternative Titles: Attitudes and opinions of teachers about the inclusion of students with autism
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή
Supervisor: Συριοπούλου-Δελλή, Χριστίνα
Abstract: Το θέμα της παρούσας ερευνητικής εργασίας έχει σκοπό να διερευνηθούν οι απόψεις των εκπαιδευτικών (γενικής και ειδικής εκπαίδευσης) που ανήκουν στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, σχετικά με την εκπαιδευτική συμπερίληψη των μαθητών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) στο γενικό σχολείο. Στην έρευνα συμμετείχαν 119 εκπαιδευτικοί (γενικής και ειδικής εκπαίδευσης), οι οποίοι υπηρετούν σε διάφορα δημοτικά σχολεία της Ελλάδας. Για τη διεξαγωγή της έρευνας έγινε χρήση του ερωτηματολογίου Autism Inclusion Questionnaire (AIQ) των Segall & Campell (2007). Για τον έλεγχο των στατιστικών υποθέσεων χρησιμοποιήθηκε το Jamovi 2.3.26 solid και η αξιοπιστία της έρευνας εξετάστηκε με το Cronbach’s A. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως οι εκπαιδευτικοί γενικής εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής διέθεταν αρκετές γνώσεις για τον αυτισμό. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί φάνηκε να έχουν θετική στάση προς την συμπεριληπτική εκπαίδευση των μαθητών με ΔΑΦ και να χαρακτηρίζουν πολλές συμπεριφορές των μαθητών με ΔΑΦ αποδιοργανωτικές στη γενική τάξη.
The subject of this paper has aim to divine the opinions of teachers (of general and special education) in Primary Education for the inclusion of students with Autism Spectrum Disorder (ASD) in mainstream classroom of the school. In the project took part 120 teachers (of general and special education), who are working to different primary schools around Greece. To conduct this research, Autism Inclusion Questionnaire (Segall & Campell, 2007) was used. Jamovi 2.3.26 solid was used to test the statistical hypotheses and the reliability of the study was examined with Cronbach’s A. The results showed that general education and special education teachers had enough knowledge about autism. In addition, teachers appeared to have a positive attitude towards the inclusive education of students with ASD and to characterize many behaviors of students with ASD as disruptive in the general classroom.
Keywords: Αυτισμός
Εκπαιδευτική συμπερίληψη
Ειδική αγωγή
Στάσεις-γνώσεις εκπαιδευτικών
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: CC0 1.0 Παγκόσμια
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PourniAikateriniMsc2023.pdf865.13 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons