Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29223
Author: Δάφκος, Αθανάσιος
Title: Γνώσεις και στάσεις μαθητών γυμνασίου χωρίς ή με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες ως προς το μάθημα της ιστορίας: τι είδους δυσκολίες δηλώνουν ότι αντιμετωπίζουν και τι είδους βοήθεια πιστεύουν ότι χρειάζονται;
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Abstract: Εισαγωγή: Η μελέτη της στάσης και των γνώσεων των μαθητών Γυμνασίου χωρίς και με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΕΜΔ) ή με Ήπια Νοητική Αναπηρία (ΗΝΑ) ως προς το μάθημα της Ιστορίας έχει βαρύνουσα σημασία. Τα αποτελέσματά της θα παρέχουν στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους γονείς και άλλους εκπαιδευτικούς φορείς, σημαντικές πληροφορίες ως προς τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές και την βοήθεια που πιστεύουν ότι πρέπει να λάβουν, προκειμένου να συμβάλλουν στην ανάπτυξη αποτελεσματικών μεθόδων και τεχνικών διδασκαλίας της Ιστορίας. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να συγκριθούν οι γνώσεις και οι στάσεις μαθητών Γυμνασίου με ή χωρίς Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες ή με Ήπια Νοητική Αναπηρία, ως προς το μάθημα της Ιστορίας. Μεθοδολογία: Η παρούσα έρευνα είναι πρωτογενής, ποσοτική, περιγραφική και συσχέτισης, μεταξύ και εντός των συμμετεχόντων, με χρήση ερωτηματολογίων κλίμακας Likert. Στην έρευνα συμμετείχαν 62 μαθητές Γυμνασίου, κυρίως από την Σέρρες εκ των οποίων οι 23 είχαν Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και οι 9 Ήπια Νοητική Αναπηρία. Χρησιμοποιήθηκαν οι στατιστικοί έλεγχοι independent samples t-test, ANOVA, Shapiro Wilk test, Pearson Spearman, Levene και Kruscal-Wallis. Αποτελέσματα: Οι μαθητές με ΗΝΑ της παρούσας έρευνας είχαν την αρνητικότερη στάση για την Ιστορία (Μ.Ο.ΗΝΑ= 2,90, Μ.Ο.ΕΜΔ=3,16,Μ.Ο.ΤΑ= 3,17). Περισσότερες δυσκολίες διαπιστώθηκε ότι συναντούν οι μαθητές με ΗΕΑ (Μ.Ο.ΕΜΔ= 3,18, Μ.Ο.ΗΝΑ= 3,19, Μ.Ο.ΤΑ= 2,80). Την περισσότερη υποστήριξη δήλωσαν ότι την χρειάζονται οι μαθητές με ΗΝΑ (Μ.Ο.ΗΝΑ=3,72, Μ.Ο.ΕΜΔ=3,49, Μ.Ο.ΤΑ=3,60). Συμπεράσματα: Οι μαθητές με ΗΝΑ αν και δείχνουν ενδιαφέρον για την Ιστορία, δυσκολεύονται στην εξέταση του μαθήματος, με αποτέλεσμα να δείχνουν αρνητικότερη στάση για το μάθημα συγκριτικά με τους υπόλοιπους μαθητές και να έχουν μεγαλύτερη ανάγκη για υποστήριξη. Σε παρόμοια κατάσταση και οι μαθητές με ΕΜΔ όπου δυσκολεύονται με το σύνθετο λεξιλόγιο του μαθήματος της Ιστορίας και οι δυσκολίες τους ταυτίζονται με αυτές των μαθητών με ΗΝΑ σε πολύ μεγάλο βαθμό. Οι μέθοδοι υποστήριξης που βοηθάνε τους μαθητές με ΗΝΑ ταυτίζονται με αυτούς των μαθητών με ΕΜΔ και ΤΑ. Οι μαθητές με ΕΜΔ δήλωσαν ότι διευκολύνονται από την χρήση ΤΠΕ κατά την παράδοση του μαθήματος της Ιστορίας.
Keywords: Στάση απέναντι στην Ιστορία
Δυσκολίες στην Ιστορία
Ανάγκη Υποστήριξης στην Ιστορία,
Ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες
Μαθητές Γυμνασίου
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DafkosAthanasiosMsc2023.pdf1.71 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons