Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29115
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΒαλκάνος, Ευθύμιοςel
dc.contributor.authorΜπαργιαμάκη, Αναστασίαel
dc.date.accessioned2023-07-04T12:51:13Z-
dc.date.available2023-07-04T12:51:13Z-
dc.date.issued2023el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29115-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.el
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτών ενηλίκων του Νομού Θεσσαλονίκης, ως προς την αξιοποίηση της τέχνης στην εκπαιδευτική διαδικασία. Πιο συγκεκριμένα διατυπώθηκαν τέσσερα ερευνητικά ερωτήματα. Στην αρχή διερευνήθηκαν, οι απόψεις των εκπαιδευτών ενηλίκων, ως προς τη γνώμη τους για την αξιοποίηση της τέχνης στην εκπαιδευτική διαδικασία και κατά πόσο αυτή συμβάλλει θετικά. Έπειτα ερευνήθηκε κατά πόσο οι εκπαιδευτές ενηλίκων έχουν ήδη εντάξει ή όχι την τέχνη στην διδασκαλία τους. Στην συνέχεια, έγινε προσπάθεια εξακρίβωσης, για το εάν οι εκπαιδευτές ενηλίκων, έχουν συμμετάσχει σε κάποιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα επιμόρφωσης που να αφορά την αξιοποίηση της τέχνης στην εκπαίδευση ενηλίκων. Ενώ τέλος, διερευνήθηκε η ύπαρξη πιθανών προβλημάτων που προκύπτουν από την εισαγωγή διαφόρων μορφών τέχνης στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Χρησιμοποιήθηκε η ποιοτική ερευνητική μεθοδολογία, με ερευνητικό εργαλείο την ημιδομημένη συνέντευξη. Ειδικότερα, στην έρευνα αυτή συμμετείχαν 15 εκπαιδευτές ενηλίκων, διαφόρων ειδικοτήτων που εργάζονται στο Νομό Θεσσαλονίκης. Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν την σημασία της αξιοποίησης της τέχνης, ως εκπαιδευτικό εργαλείο, στην εκπαίδευση ενηλίκων. Καθώς η εισαγωγή διαφόρων μορφών τέχνης στην εκπαίδευση μπορεί να οδηγήσει στην ανάπτυξη του κριτικού στοχασμού, της δημιουργικότητας και της φαντασίας. Στην ευκολότερη επίτευξη των μαθησιακών στόχων, να αυξήσει την συμμετοχή των εκπαιδευομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία και να κάνει την όλη διαδικασία πιο βιωματική. Επίσης, από τα αποτελέσματα διαφάνηκε, ότι το μεγαλύτερο μέρος των εκπαιδευτών δεν χρησιμοποιεί συστηματικά την τέχνη στη διδασκαλία του παρά μόνο αποσπασματικά, ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις, δεν επιλέγουν να αξιοποιήσουν κάποιο βιβλιογραφικό μοντέλο. Επίσης, οι περισσότεροι δεν έχουν λάβει κάποια επιπλέον επιμόρφωση, όσον αφορά την αξιοποίηση της τέχνης, αλλά διατηρούν θετική στάση, ως προς την απόκτηση επιπλέον γνώσεων, προς αυτή την κατεύθυνση. Τέλος, μέσω των αποτελεσμάτων αναδείχθηκαν διαφόρων ειδών προβλήματα από την προσπάθεια των εκπαιδευτών ενηλίκων για την ένταξη της τέχνης στην εκπαίδευση ενηλίκων. Τα προβλήματα αυτά έχουν να κάνουν, με την έλλειψη χρόνου και εμπειρίας από την πλευρά των εκπαιδευτών, την διστακτικότητα, από την πλευρά των εκπαιδευομένων και τη δυσκολία εύρεσης κατάλληλου υλικού για να αξιοποιήσουν. Ενώ, διάφορες δυσκολίες εντοπίστηκαν και ως προς τις εκπαιδευτικές δομές στις οποίες εργάζονται.el
dc.format.extent165el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/en
dc.subjectΑξιοποίηση τέχνηςel
dc.subjectΚριτικός στοχασμόςel
dc.subjectΕκπαίδευση ενηλίκωνel
dc.subjectΑισθητική εμπειρίαel
dc.subjectΜετασχηματίζουσα μάθησηel
dc.subjectΕκπαιδευτές ενηλίκωνel
dc.subjectΤέχνηel
dc.titleΔιερεύνηση απόψεων εκπαιδευτών ενηλίκων του Ν. Θεσσαλονίκης ως προς την αξιοποίηση της τέχνης στην εκπαιδευτική διαδικασία.el
dc.title.alternativeA study on the views of adult educators in the Prefecture of Thessaloniki, regarding the use of Arts in the educational processen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AnastasiaBargiamakiMsc2023.pdf1.78 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons