Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29000
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΜάρκος, Άγγελοςel
dc.contributor.authorΝτογραματζίδου, Αναστασίαel
dc.date.accessioned2023-06-02T06:26:59Z-
dc.date.available2023-06-02T06:26:59Z-
dc.date.issued2023el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29000-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.el
dc.description.abstractΗ τμηματοποίηση πελατών (customer segmentation) είναι σημαντική πρακτική για να υποστηρίξει τον στρατηγικό σχεδιασμό μιας ομάδας μάρκετινγκ με απώτερο σκοπό την βελτιστοποίηση στοχευμένης διαφημιστικής καμπάνιας σε μια μερίδα του καταναλωτικού κοινού. Η τμηματοποίηση των πελατών στηρίζεται στην αντίληψη ότι δεν είναι εφικτό ένα προϊόν να είναι αρεστό στο σύνολο του καταναλωτικού κοινού. Ο τρόπος ζωής, η γνώση πάνω στο καταναλωτικό αγαθό ακόμη και η αγοραστική συμπεριφορά διαφέρει από άτομο σε άτομο. Συνεπώς μια επιτυχημένη επιχείρηση προσαρμόζει τα προϊόντα της για να ικανοποιήσει κάθε ομάδα πελατών. Η τμηματοποίηση αγοράς είναι μια κοστοβόρα και χρονοβόρα διαδικασία για μια επιχείρηση και θα πρέπει να κάνει ενδελεχή έρευνα αγοράς προτού προβεί στην υλοποίηση της. Στην παρούσα εργασία, αρχικά παρατίθενται δέκα βήματα που χρειάζεται να λάβει υπόψη της μια επιχείρηση ώστε να αποφασίσει βάσει κοινής λογικής αλλά και εμπειρικών δεδομένων αν η τμηματοποίηση της αγοράς είναι η ορθή απόφαση για την υλοποίηση ενός επιτυχημένου μείγματος μάρκετινγκ. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται οι πιο αντιπροσωπευτικές στατιστικές μέθοδοι τμηματοποίησης για μεικτού τύπου δεδομένα, όπως αυτές που βασίζονται σε μετρικές απόστασης, οι ιεραρχικές μέθοδοι, οι μέθοδοι διαμέρισης και υβριδικές προσεγγίσεις. Οι μέθοδοι εφαρμόζονται για την τμηματοποίηση των δυνητικών πελατών μιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Η εργασία μπορεί να αποτελέσει σημείο αναφοράς για τους αναλυτές δεδομένων στην επιλογή της καταλληλότερης μεθόδου τμηματοποίησης της αγοράς.el
dc.format.extent66el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμιαel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/en
dc.subjectCustomer segmentationen
dc.subjectMixed dataen
dc.titleΤμηματοποίηση πελατών με χρήση αλγορίθμων ανάλυσης κατά συστάδες για μεικτού τύπου δεδομέναel
dc.title.alternativeCustomer segmentation using cluster analysis for mixed-type dataen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Αναλυτική των Επιχειρήσεων και Επιστήμη των Δεδομένωνel
Appears in Collections:ΠΜΣ Αναλυτική των Επιχειρήσεων και Επιστήμη των Δεδομένων (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
NtogramatzidouAnastasiaMsc2023.pdf3.68 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons