Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28920
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Αναστασίου, Αδάμος | el |
dc.contributor.author | Γεωργιάδου, Ελένη | el |
dc.date.accessioned | 2023-05-16T09:00:26Z | - |
dc.date.available | 2023-05-16T09:00:26Z | - |
dc.date.issued | 2023 | el |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28920 | - |
dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023. | el |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθούν οι αντιλήψεις των διευθυντών/ντριών Β/θμιας Εκπαίδευσης που υπηρετούν σε σχολεία του Νομού Θεσσαλονίκης, σχετικά με την εφαρμογή της ΔΟΠ στη σχολική μονάδα καθώς και τις επιμορφωτικές τους ανάγκες. Ειδικότερα, στόχος της έρευνας είναι να εξεταστεί ο βαθμός, κατά τον οποίο οι Διευθυντές/ντριες ασκούν τη φιλοσοφία και τις αρχές της ΔΟΠ και να διερευνηθεί αν χρήζουν ανάγκη επιμορφωτικών προγραμμάτων. Η ερευνητική μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε είναι αυτή της ποιοτικής έρευνας, μέσω ημι-δομημένων συνεντεύξεων, με τυχαία δειγματοληψία. Στο δείγμα έλαβαν μέρος 6 διευθυντές και 4 διευθύντριες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Θεσσαλονίκης. Από την επεξεργασία των δεδομένων της έρευνας προέκυψαν τα παρακάτω πορίσματα. Αρχικά, παρόλο που η πλειονότητα των διευθυντών/ντριών δε γνωρίζει τις βασικές αρχές της ΔΟΠ, διαπιστώθηκε ότι οι περισσότεροι ασκούν εν μέρει τη φιλοσοφία και τις αρχές της. Το όραμα που διαθέτουν για τη σχολική μονάδα, οι επιτεύξιμοι στόχοι που θέτουν στα πλαίσια της ΔΟΠ, το στυλ ηγεσίας που υιοθετεί ο κάθε διευθυντής, η ενεργός συμμετοχή του εκπαιδευτικού προσωπικού στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, η αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού οργανισμού, αλλά και η αξιολόγηση του ίδιου του οργανισμού επηρεάζουν την εφαρμογή της ΔΟΠ στην εκπαίδευση και συνδέονται με τη βελτίωση της ποιότητας του παραγόμενου έργου στα πλαίσια της ΔΟΠ. Εμπόδια στην εφαρμογή της ΔΟΠ στην εκπαίδευση αποτελούν η ελλιπής επιμόρφωση τόσο των ίδιων των διευθυντών όσο και των εκπαιδευτικών τους σε θέματα που σχετίζονται με τη φιλοσοφία της ΔΟΠ, ο συγκεντρωτικός χαρακτήρα του εκπαιδευτικού μας συστήματος, η ελλιπής χρηματοδότηση, η άρνηση ορισμένων εκπαιδευτικών να προβούν σε αλλαγές, η ελλιπής αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και, τέλος, η συνεχής κινητικότητα των εκπαιδευτικών. Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι κρίνεται αναγκαία η επιμόρφωσή των διευθυντών σε θέματα που σχετίζονται με την εφαρμογή της ΔΟΠ και, επίσης, ως πιο κατάλληλες μορφές επιμόρφωσης θεωρούν την ενδοσχολική επιμόρφωση, την εισαγωγική σε συνδυασμό με την περιοδική επιμόρφωση, την εξ αποστάσεως και τη δια ζώσης επιμόρφωση, τα ειδικά επιμορφωτικά προγράμματα, την αυτομόρφωση, την έρευνα δράσης, τα βιωματικά εργαστήρια αλλά και την παρακολούθηση ενός μεταπτυχιακού προγράμματος. Τέλος, προτείνεται η διοργάνωση οργανωμένων επιμορφωτικών δράσεων, με σκοπό τα ηγετικά στελέχη να αποκτήσουν εξειδικευμένες γνώσεις, ώστε να επέλθει η βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. | el |
dc.format.extent | 111 | el |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές | el |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ | en |
dc.subject | Διοίκηση Ολικής Ποιότητας | el |
dc.title | Αντιλήψεις των διευθυντών-ντριών για την εφαρμογή της διοίκησης ολικής ποιότητας στη σχολική μονάδα και τις επιμορφωτικές τους ανάγκες | el |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
dc.type | Text | en |
dc.contributor.department | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία | el |
Appears in Collections: | Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
GeorgiadouEleniMsc2023.pdf | 1.02 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License