Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28704
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑγαλιώτης, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΠαυλίδου, Μαρίαel
dc.date.accessioned2023-03-23T07:30:53Z-
dc.date.available2023-03-23T07:30:53Z-
dc.date.issued2023el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28704-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.el
dc.description.abstractΗ συμπερίληψη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην γενική αγωγή έχει από το 2008 νομοθετική υπόσταση και στηρίζεται στην ιδέα της ισότητας και των ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση για όλους τους μαθητές. Παρόλα αυτά στο πρακτικό κομμάτι η εφαρμογή της φαίνεται να παρουσιάζει απόκλιση από την θεωρία. Ο σκοπός της παρούσας συστηματικής ανασκόπησης είναι η αξιοποίηση του παιχνιδιού ως μέσο για την αποδοτικότερη εκπαιδευτική συμπερίληψη στο νηπιαγωγείο αλλά και στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σε παιδιά με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες και ειδικότερα σε παιδιά με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ) και με ήπια νοητική αναπηρία (ΗΝΑ). Πιο συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση στο ερευνητικό μέρος της εργασίας, για να εξακριβωθεί το κατά πόσο το παιχνίδι είναι σημαντικό στην νηπιακή ηλικία αλλά και το πόσο μπορεί να συμβάλει στην ολόπλευρη ανάπτυξη των νηπίων με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες και συγκεκριμένα με ΗΝΑ και ΔΕΠΥ, έτσι ώστε να είναι εφικτή μια ουσιαστική εκπαιδευτική συμπερίληψη. Εν κατακλείδι, μέσα από τα αποτελέσματα της βιβλιογραφικής ανασκόπησης διαφαίνεται η σημαντική θέση που κατέχει το παιχνίδι στην ζωή των νηπίων και συγκεκριμένα των νηπίων με ΗΝΑ και ΔΕΠΥ, ιδιαίτερα στον χώρο της εκπαίδευσης, προωθώντας πολύτροπα την κοινωνική και γνωστική ανάπτυξη, δημιουργώντας κίνητρα και συμβάλλοντας θετικά στην αυτορρύθμιση και αυτοεικόνα τους. Η κατάλληλη χρήση του παιχνιδιού, με τις κατάλληλες δράσεις και το κατάλληλο υλικό από τον εκπαιδευτικό, για τα παιδιά με ΗΝΑ και ΔΕΠΥ παίζει επίσης καταλυτικό ρόλο.el
dc.format.extent92el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΕκπαιδευτική συμπερίληψηel
dc.subjectΠαιχνίδιel
dc.subjectΝηπιαγωγείοel
dc.subjectΉπια νοητική αναπηρίαel
dc.subjectΔΕΠΥel
dc.subjectΕκπαιδευτικές στρατηγικέςel
dc.titleΗ αξιοποίηση του παιχνιδιού ως μέσου για την προαγωγή της εκπαιδευτικής συμπερίληψης μαθητών με ενδείξεις ήπιας νοητικής αναπηρίας και δεπυel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PavlidouMariaMsc2023.pdf914.69 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons