Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28704
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Αγαλιώτης, Ιωάννης | el |
dc.contributor.author | Παυλίδου, Μαρία | el |
dc.date.accessioned | 2023-03-23T07:30:53Z | - |
dc.date.available | 2023-03-23T07:30:53Z | - |
dc.date.issued | 2023 | el |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28704 | - |
dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023. | el |
dc.description.abstract | Η συμπερίληψη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην γενική αγωγή έχει από το 2008 νομοθετική υπόσταση και στηρίζεται στην ιδέα της ισότητας και των ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση για όλους τους μαθητές. Παρόλα αυτά στο πρακτικό κομμάτι η εφαρμογή της φαίνεται να παρουσιάζει απόκλιση από την θεωρία. Ο σκοπός της παρούσας συστηματικής ανασκόπησης είναι η αξιοποίηση του παιχνιδιού ως μέσο για την αποδοτικότερη εκπαιδευτική συμπερίληψη στο νηπιαγωγείο αλλά και στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σε παιδιά με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες και ειδικότερα σε παιδιά με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ) και με ήπια νοητική αναπηρία (ΗΝΑ). Πιο συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση στο ερευνητικό μέρος της εργασίας, για να εξακριβωθεί το κατά πόσο το παιχνίδι είναι σημαντικό στην νηπιακή ηλικία αλλά και το πόσο μπορεί να συμβάλει στην ολόπλευρη ανάπτυξη των νηπίων με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες και συγκεκριμένα με ΗΝΑ και ΔΕΠΥ, έτσι ώστε να είναι εφικτή μια ουσιαστική εκπαιδευτική συμπερίληψη. Εν κατακλείδι, μέσα από τα αποτελέσματα της βιβλιογραφικής ανασκόπησης διαφαίνεται η σημαντική θέση που κατέχει το παιχνίδι στην ζωή των νηπίων και συγκεκριμένα των νηπίων με ΗΝΑ και ΔΕΠΥ, ιδιαίτερα στον χώρο της εκπαίδευσης, προωθώντας πολύτροπα την κοινωνική και γνωστική ανάπτυξη, δημιουργώντας κίνητρα και συμβάλλοντας θετικά στην αυτορρύθμιση και αυτοεικόνα τους. Η κατάλληλη χρήση του παιχνιδιού, με τις κατάλληλες δράσεις και το κατάλληλο υλικό από τον εκπαιδευτικό, για τα παιδιά με ΗΝΑ και ΔΕΠΥ παίζει επίσης καταλυτικό ρόλο. | el |
dc.format.extent | 92 | el |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | el |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en |
dc.subject | Εκπαιδευτική συμπερίληψη | el |
dc.subject | Παιχνίδι | el |
dc.subject | Νηπιαγωγείο | el |
dc.subject | Ήπια νοητική αναπηρία | el |
dc.subject | ΔΕΠΥ | el |
dc.subject | Εκπαιδευτικές στρατηγικές | el |
dc.title | Η αξιοποίηση του παιχνιδιού ως μέσου για την προαγωγή της εκπαιδευτικής συμπερίληψης μαθητών με ενδείξεις ήπιας νοητικής αναπηρίας και δεπυ | el |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
dc.type | Text | en |
dc.contributor.department | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση | el |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
PavlidouMariaMsc2023.pdf | 914.69 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License