Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28678
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΜπουτσιούκη, Σοφίαel
dc.contributor.authorΜπουκουβάλα, Φωτεινήel
dc.date.accessioned2023-03-21T09:39:33Z-
dc.date.available2023-03-21T09:39:33Z-
dc.date.issued2023el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28678-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.el
dc.description.abstractΣτην σύγχρονη εποχή έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία στην έννοια και τη δυναμική της ομάδας, ως ένα από τα βασικά εργαλεία για τη λειτουργία των οργανισμών. Οι διεπιστημονικές ομάδες, αποτελούν ένα ιδιαίτερο είδος ομάδας, καθώς τα μέλη χαρακτηρίζονται από ετερογένεια ως προς την επιστήμη την οποία υπηρετούν, έχουν όμως έναν κοινό στόχο, μέσα από τη συνεργασία και την διεξοδική ανάλυση να βρουν λύση στο προς εξέταση ζήτημα. Τέτοιες διεπιστημονικές ομάδες συστήνονται συχνά στον κλάδο της υγείας, ενώ πρόσφατα λειτουργούν και στον κλάδο της εκπαίδευσης και πιο συγκεκριμένα στην Ειδική Αγωγή. Είτε πρόκειται για Επιτροπές Διεπιστημονικής Υποστήριξης εντός της σχολικής μονάδας, είτε για διεπιστημονικές ομάδες εντός των Κέντρων Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.), οι διεπιστημονικές ομάδες στην εκπαίδευση έχουν ως στόχο την ανίχνευση, την αξιολόγηση και την παρέμβαση στις περιπτώσεις παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Είναι λοιπόν επιτακτική η ανάγκη για αποτελεσματικότητα σε όλες τις πρωτοβουλίες, τις δράσεις και τις αξιολογήσεις, τις οποίες καλούνται να αναλάβουν και να φέρουν εις πέρας. Σημαντικό ρόλο, μάλιστα, στην αποτελεσματική λειτουργία των ομάδων αυτών έχει και ο προϊστάμενος, ως ηγέτης του φορέα. Η παρούσα εργασία διερευνά τον βαθμό αποτελεσματικότητας των διεπιστημονικών ομάδων των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. με βάση τη γνώμη των επιστημόνων που δρουν μέσα στις ομάδες, καθώς και τα εμπόδια που ανακύπτουν κατά τη λειτουργία των ομάδων και τον ρόλο του προϊστάμενου στην αποτελεσματική λειτουργία των διεπιστημονικών ομάδων του φορέα. Η ερευνητική μέθοδος που ακολουθήθηκε είναι η ποσοτική μέθοδος με τη χορήγηση ερωτηματολογίου και η ποιοτική μέθοδος της ημιδομημένης συνέντευξης. Από τα αποτελέσματα γίνεται φανερό ότι οι διεπιστημονικές ομάδες έχουν σχετικά υψηλό βαθμό αποτελεσματικότητας, όμως συναντούν εμπόδια που συχνά ανακόπτουν την εξέλιξή τους. Ο προϊστάμενος, ανάλογα με τον τρόπο που αντιμετωπίζει τις ομάδες μπορεί να βοηθήσει ή να επιβραδύνει την αποτελεσματικότητά τουςel
dc.format.extent104el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/en
dc.subjectΔιεπιστημονικές ομάδεςel
dc.subjectΑποτελεσματικότηταel
dc.subjectΗγεσίαel
dc.subjectΕιδική Αγωγήel
dc.subjectΚέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.)el
dc.titleΗ αποτελεσμάτικότητα στις ομάδες: η περίπτωση των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης και Συμβουλευτικής Υποστήριξηςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσίαel
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BoukouvalaFoteiniMsc2023.pdf1.16 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons