Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28645
Author: Μπάντελη, Ζωή
Title: H χρήση των ΤΠΕ στη διδασκαλία των μαθητών με ΔΑΦ και νοητικές αναπηρίες, στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Καρτασίδου, Λευκοθέα
Abstract: Η παρούσα εργασία παραθέτει στοιχεία, βάσει της σχετικής, ήδη υπάρχουσας βιβλιογραφίας, τα οποία σχετίζονται με τη χρήση των ΤΠΕ στη διδασκαλία των μαθητών με ΔΑΦ και νοητικές αναπηρίες, στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Γίνεται αναφορά στην αξιοποίηση των ΤΠΕ από παιδαγωγικής πλευράς οι οποίες λειτουργούν ως ένα εναλλακτικό μέσο εκπαίδευσης σε παιδιά με αναπηρία και συγκεκριμένα σε παιδιά με διαταραχή στο φάσμα του ΔΑΦ αλλά και νοητικές αναπηρίες. Σκοπός της εργασίας είναι η ενεργοποίηση του κοινωνικού, πολιτικού και εκπαιδευτικού πλαισίου όσον αφορά την ισάξια ενσωμάτωση των μαθητών με αναπηρίες με τους συμμαθητές τους αλλά και με το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Κατά συνέπεια, γίνεται μια διεξοδική συστηματική ανασκόπηση της βιβλιογραφίας όσον αφορά τη χρήση των νέων ΤΠΕ. Αυτό επιτυγχάνεται με την ανάλυση 40 ερευνών που απαντούν στα ερευνητικά ερωτήματα της εργασίας, τα οποία σχετίζονται με τον βαθμό χρήσης των ΤΠΕ από τους εκπαιδευτικούς, την αξιοποίηση στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση των ΤΠΕ σε παιδιά με νοητικές αναπηρίες και ΔΑΦ, τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν ως προς τη χρήση των ψηφιακών εργαλείων αλλά και τις επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών, ώστε να είναι ικανοί να διδάξουν τα παιδιά με νοητική αναπηρία και ΔΑΦ με τη χρήση των ΤΠΕ.
Keywords: ΔΑΦ
ΤΠΕ
Νοητική Αναπηρία
Επιμορφωτικές Ανάγκες
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BanteliZoiMsc2022.pdf780.41 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons