Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28626
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΤσιρίκας, Αθανάσιοςel
dc.contributor.authorΚαρακώστα, Στυλιανήel
dc.date.accessioned2023-03-08T09:11:58Z-
dc.date.available2023-03-08T09:11:58Z-
dc.date.issued2023el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28626-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.el
dc.description.abstractΗ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας εφαρμοσμένη στο πλαίσιο της εκπαίδευσης είναι σχετικά σύγχρονο φαινόμενο και η εφαρμογή της ως τέτοιου φαινομένου έχει μελετηθεί σε περιορισμένο βαθμό. Διεθνώς οι έρευνες που έχουν μελετήσει την υιοθέτηση των αρχών της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στην εκπαίδευση αναφέρονται κυρίως στην Τριτοβάθμια βαθμίδα και δευτερευόντως στη Δευτεροβάθμια. Τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά έχουν εξεταστεί λιγότερο και ακόμη πιο σπάνιες είναι οι έρευνες που διερευνούν την εφαρμογή της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στα Ιδιωτικά σχολεία. Επομένως, η σημαντικότητα της παρούσαςέρευνας έγκειται στο ότι διερευνά τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών που εργάζονται στην Πρωτοβάθμια Ιδιωτική Εκπαίδευση όσον αφορά την εφαρμογή των αρχών της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στο σχολείο τους. Το πόνημα της εργασίας καθίσταται σχετικά δύσκολο. Kαθώς υπεισέρχεται σε τομείς που ναι μεν ελέγχονται από το κράτος και το Υπουργείο Παιδείας, αλλά ταυτόχρονα λειτουργούν και ως ιδιωτικές επιχειρήσεις μέσα στο ανταγωνιστικό πλαίσιο της αγοράς. Προκειμένου να μελετηθούν τα ερευνητικά ερωτήματα της εργασίας χρησιμοποιήθηκε η μικτή μέθοδος με ερωτηματολόγια αλλά και συνεντεύξεις. Το ερωτηματολόγιο που επιλέχτηκε είναι το προσαρμοσμένο στα ελληνικά δεδομένα Total Quality Management Questionnaire (TMQM-GR) από τους Karageorgos et al. (2017), για το οποίο παραχωρήθηκε εγγράφως εξουσιοδοτημένη άδεια χρήσης και το οποίοαποτελείται από σαράντα δύο (42) διατυπώσεις. Αντίστοιχα για τις συνεντεύξεις, επιλέχτηκαν δέκα επτά (17) ερωτήσεις από το ερωτηματολόγιο, οι οποίες κρίθηκε ότι χρήζουν μεγαλύτερης εις βάθος μελέτης. Η συνδυαστική εξέταση των αποτελεσμάτων τόσο των ερωτηματολογίων όσο και των συνεντεύξεωνκατέδειξε ότι οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι στα σχολεία που εργάζονται εφαρμόζονται σε μέτριο βαθμό τα χαρακτηριστικά της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας και θα επιθυμούσαν βελτιώσεις ως προς την εφαρμογή τους. Η παράμετρος που επηρεάζει σε μεγαλύτερο βαθμό την υιοθέτηση ή μη της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας αναδείχθηκε από τις συνεντεύξεις ειδικά, ότι είναι ο ρόλος του Διευθυντή του Δημοτικού ή της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου.el
dc.format.extent125el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/en
dc.subjectΔιοίκηση Ολικής Ποιότηταςel
dc.subjectΑντιλήψεις Εκπαιδευτικώνel
dc.subjectΙδιωτική Εκπαίδευσηel
dc.subjectΝηπιαγωγείαel
dc.subjectΔημοτικάel
dc.titleH εφαρμογή της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στα ιδιωτικά σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσηςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσίαel
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KarakostaStylianiMsc2023.pdf2.24 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons