Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28569
Author: Κοροβέση, Ευαγγελία
Title: Η συμπερίληψη σε ατομικά και ομαδικά μουσικά μαθήματα του μουσικού σχολείου – η σημασία της και οι δυσκολίες εφαρμογής της
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσική και Κοινωνία
Supervisor: Βαρβαρίγου, Μαρία
Abstract: Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή στοχεύει στην ανάδειξη της σημασίας της συμπερίληψης, ως μία διαδικασία που προϋποθέτει τη συνύπαρξη των μαθητών με ειδικές ανάγκες στον περιβάλλον της τάξης του γενικού σχολείου και την αλληλεπίδρασή τους με τους μαθητές τυπικής ανάπτυξης. Αρχικά, στο πρώτο κεφάλαιο, παρατίθενται κάποιοι ορισμοί σχετικά με βασικές έννοιες (άτομα με αναπηρίες, συμπερίληψη) που διέπουν όλη την εργασία, προκειμένου να αποφευχθεί οποιαδήποτε παρανόηση αναφορικά με την ορολογία. Έπειτα, συσχετίζεται η συμπερίληψη με τη μουσική, ώστε να δοθεί έμφαση στα οφέλη που μπορούν να ανακύψουν από την υιοθέτηση συμπεριληπτικών στρατηγικών στη μουσική εκπαίδευση. Στο δεύτερο κεφάλαιο, περιγράφονται μερικοί τρόποι ενίσχυσης του σχολείου ως πλαίσιο συμπερίληψης, όπως η διαφοροποιημένη διδασκαλία και η συνεργατική μάθηση. Στη συνέχεια, παρατίθενται η μεθοδολογία και η ανάλυση των δεδομένων, οι οποίες προέκυψαν από ημιδομημένες συνεντεύξεις που παραχωρήθηκαν από εκπαιδευτικούς μουσικής αλλά και ειδικής αγωγής. Κλείνοντας, η συμβολή της έρευνας έγκειται ότι ανέδειξε το πρόβλημα της ελλιπούς επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών κυρίως πάνω σε θέματα της ειδικής αγωγής καθώς και τη δυσκολία τους να προσαρμόσουν τη διδασκαλία τους λόγω της περιορισμένης ευελιξίας του προγράμματος σπουδών.
Keywords: Συμπερίληψη
Άτομα με αναπηρίες
Ατομικά μουσικά μαθήματα
Ομαδικά μουσικά μαθήματα
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Appears in Collections:ΠΜΣ Μουσική και Κοινωνία (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KorovesiEvangeliaMsc2023.pdfKorovesiEvangeliaMsc20231.08 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.