Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28558
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΦαχαντίδης, Νικόλαοςel
dc.contributor.authorΚλαπανάρη, Μυροφόραel
dc.date.accessioned2023-02-23T08:14:11Z-
dc.date.available2023-02-23T08:14:11Z-
dc.date.issued2023el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28558-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.el
dc.description.abstractΗ ανάγκη της εισχώρησης των νέων τεχνολογιών στο εκπαιδευτικό σύστημα ολοένα και αυξάνεται τα τελευταία χρόνια, με εκπαιδευτικούς και μαθητές να έρχονται αντιμέτωποι με καινούργιες προκλήσεις. Στη παρούσα ερευνητική προσέγγιση επιχειρείται η δημιουργία και η αξιολόγηση μιας διδακτικής παρέμβασης που σχετίζεται με την αξιοποίηση του Storytell-ing με στοιχεία της Επαυξημένης Πραγματικότητας (ΕΠ) και του ρομπότ bee bot σε αλλόγλωσσους και μη μαθητές της προσχολικής ηλικίας. Η παρούσα εκπαιδευτική δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε σε 26 μαθητές του νηπιαγωγείου, από τους οποίους οι δέκα ήταν αλλόγλωσσοι. Μια βασική επιδίωξη της συγκεκριμένης μελέτης είναι η ανάπτυξη του προφορικού λόγου και του λεξιλογίου των μαθητών, ιδιαίτερα των αλλόγλωσσων, μετά την χρήση των δυο στοιχείων τεχνολογίας και του Storytelling. Ένας επιπλέον στόχος είναι η βελτίωση της συνεργασίας μεταξύ των αλλόγλωσσων και των γηγενών μαθητών, καθώς η επικοινωνία μεταξύ τους ήταν αρκετά δύσκολη. Η ανάλυση της παρούσας διπλωματικής μελέτης πραγματοποιήθηκε με ανάλυση των δεδομένων μέσω των pre και post tests, της συμμετοχικής και μη συμμετοχικής παρατήρησης και μέσω των ατομικών συνεντεύξεων των μαθητών. Τα ευρήματα της έρευνας ανέδειξαν ότι η αρωγή της συγκεκριμένης εκπαιδευτικής παρέμβασης ήταν πολύτιμη για τους μαθητές της προσχολικής ηλικίας. Τα συναισθήματα και οι απόψεις των μαθητών απέναντι στις δυο τεχνολογίες που αξιοποιήθηκαν ήταν σε γενικές γραμμές θετικές, καθώς εντυπωσιάστηκαν με την ταυτόχρονη χρήση τους, γεγονός που καταγράφεται και από τις παρατηρήσεις. Τα αποτελέσματα των τεστ φανέρωσαν ότι όλοι οι μαθητές είχαν αυξημένη βαθμολογία στον μετα-έλεγχο σε σχέση με τον προ-έλεγχο και οι απαντήσεις των μαθητών στις συνεντεύξεις περιείχαν ουσιώδες λεξιλόγιο. Καταληκτικά, η Επαυξημένη Πραγματικότητα σε συνδυασμό με το Storytelling και την χρήση του εκπαιδευτικού ρομπότ bee bot, στο χώρο του νηπιαγωγείου μπορούν να επιφέρουν θετικά αποτελέσματα στη μαθησιακή διαδικασία. Η δημιουργία υλικού ΕΠ και η χρήση του bee bot μπορούν να υποστηρίξουν την διδασκαλία και αποτελούν σημαντικά εργαλεία στα χέρια του εκπαιδευτικού.el
dc.format.extent165el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/en
dc.subjectStorytellingen
dc.subjectΕπαυξημένη Πραγματικότηταel
dc.subjectBee boten
dc.subjectΝηπιαγωγείοel
dc.subjectΑλλόγλωσσοι μαθητέςel
dc.titleΗ αξιοποίηση του storytelling και της επαυξημένης πραγματικότητας, μέσα από τη χρήση του bee-bot στο νηπιαγωγείο σε αλλόγλωσσους και μη μαθητέςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KlapanariMyroforaMsc2023.pdf4.32 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons