Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28447
Author: Κεφαλούκα, Ευθυμία
Title: Σεξουαλική αγωγή με τη χρήση κοινωνικού ρομπότ σε σχολεία (εργαστήρια δεξιοτήτων)
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Supervisor: Φαχαντίδης, Νικόλαος
Abstract: Σύμφωνα με τα ευρήματα πειραματικών ερευνών, η μάθηση ενισχύεται όταν τα ρομπότ κοινωνικής υποστήριξης δημιουργούν σχέση αλληλεπίδρασης με τους ανθρώπους κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η παρούσα εργασία εκπονήθηκε με σκοπό να μελετηθεί ο τρόπος με τον οποίο ένα ρομπότ κοινωνικής αρωγής μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων στο ελληνικό σχολείο. Στόχος της εργασίας είναι να εξεταστεί το πως διαμορφώνεται το μαθησιακό κλίμα με την ένταξή του ρομπότ στην τάξη και αν μπορεί να διευκολύνει την εκπαιδευτική διαδικασία για το συγκεκριμένο μάθημα (να υπερπηδήσει τυχόν προβλήματα που προκύψουν όπως αυτά της αμηχανίας, της ντροπής, της γελοιοποίησης του θέματος κτλ). Για το σκοπό αυτό σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν δύο πειραματικές συνθήκες, μια ομαδική και μια ατομική. Αρχικά, οργανώθηκε ένα διδακτικό σενάριο το οποίο υλοποιήθηκε παρουσία όλης της τάξης, του ρομπότ Nao και της εκπαιδευτικού και τα μαθησιακά αποτελέσματα και οι στάσεις των μαθητών συγκρίθηκαν με τις αντίστοιχες απαντήσεις των παιδιών μετά τη διεξαγωγή του προγραμματισμένου μαθήματος με την εκπαιδευτικό της τάξης. Σε δεύτερο χρόνο πραγματοποιήθηκε μια δράση μόνο με το ρομπότ και κάθε παιδί ξεχωριστά υπό την μορφή ατομικής συνεδρίας. Η συνεδρία αυτή πραγματοποιήθηκε με τη μέθοδο του Μάγου του Οζ, το χειρισμό δηλαδή του ρομπότ από κάποιο άτομο που όμως δεν είναι ορατό από τους συμμετέχοντες. Παράλληλα, χορηγήθηκαν ερωτηματολόγια σε εκπαιδευτικούς σε όλη τη χώρα σχετικά με τις στάσεις και τις απόψεις τους για τη διδασκαλία του μαθήματος της σεξουαλικής αγωγής στα ελληνικά σχολεία. Η έρευνα διεξήχθη στο Δημοτικό σχολείο Αγκαθιάς του νομού Ημαθίας το σχολικό έτος 2021-2022 το οποίο και ανήκει σε αγροτική περιοχή και οι συμμετέχοντες ήταν 11 παιδιά της Γ΄ τάξης του Δημοτικού σχολείου. Τα εργαλεία της συλλογή των δεδομένων τα οποία και κάναμε χρήση είναι η παρατήρηση με βιντεοσκόπηση, τα ερωτηματολόγια πριν και μετά τη δράση. Το ρομπότ κοινωνικής αρωγής που επιλέχθηκε είναι το ρομπότ Nao της Softbank Robotics. Συμπερασματικά δημιουργήθηκε ένα θετικό κλίμα, χωρίς ωστόσο αυτό να είναι ικανό για σημαντική αύξηση των στάσεων και των γνώσεων των μαθητών απέναντι στη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση.
Keywords: Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση
Ρομπότ κοινωνικής αρωγής
Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Ρομπότ Nao
Στάσεις εκπαιδευτικών
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KefaloukaEfthimiaMsc2023.pdf4.34 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons