Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28423
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαρτασίδου, Λευκοθέαel
dc.contributor.authorΒλαστού, Μαρία Ανδριάναel
dc.date.accessioned2023-02-09T08:39:42Z-
dc.date.available2023-02-09T08:39:42Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28423-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.el
dc.description.abstractΗ μελέτη επικεντρώνεται στη σχέση μεταξύ του άγχους, της αυτοαντίληψης και των δυσκολιών γραπτού λόγου. Πιο συγκεκριμένα, αυτή η μελέτη εξετάζει τη σχέση μεταξύ των συναισθηματικών προβλημάτων, κυρίως, των αγχωδών διαταραχών που εντάσσονται στα ευρύ και περιορισμένα σύνδρομα εσωτερίκευσης και των γλωσσικών προκλήσεων που παρουσιάζουν τόσο τα αγόρια όσο και τα κορίτσια. Επιπλέον, διεξήχθη έρευνα για να διαπιστωθεί εάν υπήρχαν διαφοροποιήσεις στις κειμενοκεντρικές και ορθογραφικές ικανότητες των μαθητών ανάλογα με το είδος και τον βαθμό των προβλημάτων άγχους και της αυτοαντίληψης των κατηγοριών αυτών. Τέλος, διεξήχθη έρευνα για να διαπιστωθεί αν υπάρχουν ομοιότητες ή διαφορές ως προς τα δημογραφικά χαρακτηριστικά (φύλο, ηλικία κ.λπ.) των συμμετεχόντων σε σχέση με τις κατηγορίες των ομάδων (τυπικής ανάπτυξης, χαμηλής επίδοσης στον γραπτό λόγο και νοητικής αναπηρίας) ως προς την αυτοαντίληψη στην παραγωγή γραπτού λόγου. Στην έρευνα συμμετείχαν 85 μαθητές από τους οποίους οι 45 ήταν τυπικής ανάπτυξης, οι 25 παρουσίαζαν χαμηλή επίδοση στον γραπτό λόγο και οι 15 παρουσίαζαν νοητική αναπηρία. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, δεν εντοπίστηκαν, ιδιαίτερες, στατιστικές διαφορές ως προς την αυτοαντίληψη/αυτοεκτίμηση και την παραγωγή γραπτού λόγου, όμως αυτό που πρέπει να επισημανθεί είναι οι μαθητές που παρουσιάζουν χαμηλή επίδοση στον γραπτό λόγο αντιμετωπίζουν και χαμηλότερη αυτοαντίληψη στη σχολική τους επίδοση από ό,τι ο πληθυσμός τυπικής ανάπτυξης. Άλλο ένα αξιοσημείωτο σημείο που αποκάλυψε η έρευνα ήταν πως οι μαθητές που αντιμετωπίζουν καταναγκαστική/ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή έχουν αρκετά χαμηλό ποσοστό αυτοαντίληψης/αυτοεκτίμησης σε σχέση με τις υπόλοιπες αγχώδεις διαταραχές. Για την εξυπηρέτηση της έρευνας χρησιμοποιήθηκαν ερωτηματολόγια που αφορούν τις αγχώδεις διαταραχές, τον βαθμό αυτοαντίληψης και, τέλος, το τεστ γλωσσικών δεξιοτήτων για τις δυσκολίες στην παραγωγή γραπτού λόγου.el
dc.format.extent81el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμιαel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/en
dc.subjectΑγχώδεις διαταραχέςel
dc.subjectΑυτοαντίληψη/αυτοεκτίμησηel
dc.subjectΠαραγωγή γραπτού λόγουel
dc.subjectΧαμηλή επίδοση στον γραπτό λόγοel
dc.subjectΝοητική αναπηρίαel
dc.titleΤο άγχος και η σχέση του με την αυτοαντίληψη παιδιών τυπικής ανάπτυξης, χαμηλής επίδοσης στον γραπτό λόγο και νοητικής αναπηρίας ως προς την παραγωγή γραπτού λόγου: μια διερευνητική μελέτηel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VlastouMariaAndrianaMsc2022.pdf1.65 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons