Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27892
Author: Καρύδα, Αθανασία
Title: Γνώσεις και προτιμήσεις εκπαιδευτικών Β/θμιας εκπαίδευσης που διδάσκουν μαθηματικά, για τη διδασκαλία των κλασμάτων σε μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Abstract: Τα κλάσματα αποτελούν θεμελιώδη λίθο στην ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης, ταυτόχρονα όμως δυσκολεύουν την πλειοψηφία των μαθητών. Οι μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες αντιμετωπίζουν γενικά μεγαλύτερες δυσκολίες στα μαθηματικά από ότι οι συνομήλικοι τους. Παρόλα αυτά, η συστηματική αναζήτηση στη διεθνή βιβλιογραφία ανέδειξε διάφορες διδακτικές μεθόδους για τη διδασκαλία των κλασμάτων σε μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες με ιδιαίτερα ενδιαφέροντα αποτελέσματα. Στην έρευνα μας συμπεριλάβαμε την μέθοδο πολλαπλών τρόπων αναπαράστασης της γνώσης, η οποία είναι ευρέως διαδεδομένη στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση λόγω της ισχυρής ανταπόκρισης των μαθητών αλλά λιγότερο εφαρμοσμένη στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η άλλη μέθοδος που επιλέξαμε είναι η διδασκαλία γνωστικών στρατηγικών με τη χρήση καρτών υπενθύμισης, μια μέθοδος λιγότερο γνωστή, παρόλα αυτά τα ευρήματα ερευνών υποστηρίζουν πως είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική για μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες. Σκοπός της έρευνας ήταν η ανάλυση των γνώσεων και προτιμήσεων των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όσον αφορά τη διδασκαλία των κλασμάτων σε μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες. Μέσω ενός αυτοσχέδιου ερωτηματολογίου οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις σχετικά με τη παραδοσιακή διδασκαλία, τη μέθοδο πολλαπλών τρόπων αναπαράστασης της γνώσης και τη διδασκαλία γνωστικών στρατηγικών με τη χρήση καρτών υπενθύμισης. Οι ερωτήσεις εκτός των άλλων αφορούσαν τη συχνότητα που χρησιμοποιούν τις μεθόδους και ο λόγος που τις επιλέγουν. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως οι εκπαιδευτικοί κάνουν διαφορετικές επιλογές ανάλογα με το αν οι μαθητές έχουν επίσημα διαπιστωμένες ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες ή εμφανίζουν χαμηλή σχολική επίδοση. Ενώ και η ειδικότητα ενός εκπαιδευτικού επηρεάζει την επιλογή μιας διδακτικής μεθόδου, καθώς και ορισμένα άλλα δημογραφικά χαρακτηριστικά. Τέλος, η εμπειρία αναδείχθηκε ως καθοριστικός παράγοντας για τη λήψη διδακτικών αποφάσεων.
Keywords: Ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες
Εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Κλάσματα
Πολλαπλοί τρόποι αναπαράστασης της γνώσης
Διδασκαλία γνωστικών στρατηγικών- κάρτες υπενθύμισης
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KarydaAthanasiaMsc2022.pdf2.2 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons