Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27855
Author: Πουλιαρέκου, Αθανασία
Title: Γνώσεις και στάσεις μαθητών δευτεροβάθμιας χωρίς και με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες ως προς την επίλυση μαθηματικών προβλημάτων: Τι είδους δυσκολίες δηλώνουν ότι αντιμετωπίζουν και τι είδους βοήθεια πιστεύουν ότι χρειάζονται;
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Abstract: Η μελέτη της στάσης και γνώσεων των μαθητών χωρίς και με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες, και πιο συγκεκριμένα Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, ως προς την επίλυση μαθηματικών προβλημάτων είναι εξέχουσας σημασίας. Τα αποτελέσματά της θα παρέχουν στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους γονείς και άλλους εκπαιδευτικούς φορείς, πληροφορίες χρήσιμες που θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη στρατηγικών για τη βελτίωση της εκμάθησης των μαθηματικών αλλά και επίλυσης μαθηματικών προβλημάτων γενικότερα απ’ όλους τους μαθητές. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να συγκριθούν οι γνώσεις και οι στάσεις μαθητών δευτεροβάθμιας χωρίς και με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες ως προς την επίλυση Μαθηματικών προβλημάτων. Μεθοδολογία: Η παρούσα έρευνα είναι πρωτογενής, ποσοτική, περιγραφική και συσχέτισης, μεταξύ και εντός των συμμετεχόντων, με χρήση ερωτηματολογίων κλίμακας Likert αποδεκτής αξιοπιστίας (α≥0,68). Στην έρευνα συμμετείχαν 180 μαθητές (118 Γυμνασίου, 62 Λυκείου) μέσης ηλικίας 14,17 ετών (Τ.Α.=1,48) , από τη Ρόδο, τη Θεσσαλονίκη, τη Χαλκιδική και τα Γρεβενά, με μέση βαθμολογία στα Μαθηματικά 14,66 (Τ.Α.=2,77), χωρίς (Ν=81) και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (Ν=99). Χρησιμοποιήθηκαν οι στατιστικοί έλεγχοι independent samples t-test, ANOVA, Pearson και Spearman σε στάθμη σημαντικότητας 5%. Aποτελέσματα: Οι μαθητές παρουσίασαν ουδέτερη στάση απέναντι στην επίλυση Μαθηματικών προβλημάτων (Μ.Ο.=2,90±0,83), συνάντησαν σε μέτριο βαθμό δυσκολίες (Μ.Ο.=3,15±0,83) και έχουν σε μέτριο βαθμό ανάγκη υποστήριξης (Μ.Ο.=3,12±0,86). Η ύπαρξη Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών επηρέασε τις δυσκολίες (p<0,001), την ανάγκη υποστήριξης στην επίλυση Μαθηματικών προβλημάτων (p=0,014) και τις επιδόσεις στα Μαθηματικά (p=0,023). Συμπεράσματα: Αναγνωρίστηκε η αξία των Μαθηματικών αλλά όχι η ικανότητα των ίδιων των μαθητών και η αρέσκεια σε αυτά. Οι μαθητές ανέφεραν ότι δυσκολεύονται με τη διαχείριση του χρόνου που χρειάζεται για την επίλυση του Μαθηματικού προβλήματος, ωστόσο εξέφρασαν ουδέτερη στάση σχετικά με την ανάγκη υποστήριξης στην επίλυση Μαθηματικών προβλημάτων. Τα παιδιά με ΕΜΔ αν και δείχνουν ενδιαφέρον για τα Μαθηματικά τελικά δεν τα καταφέρνουν με αποτέλεσμα να έχουν μεγαλύτερη ανασφάλεια και χειρότερες επιδόσεις. Τα παιδιά με ΕΜΔ συναντάνε περισσότερες δυσκολίες, στην επίλυση των Μαθηματικών προβλημάτων και αποζητούν μεγαλύτερη υποστήριξη.
Keywords: Στάση απέναντι στα Μαθηματικά
Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στα Μαθηματικά,
Ανάγκη Υποστήριξης στα Μαθηματικά
Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PouliarekouAthanasiaMsc2022.pdf1.73 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons