Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27829
Author: | Χανδρά, Αγγελική |
Title: | Η εφαρμογή του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης σε εσπερινό Επάλ: έρευνα δράσης στο μάθημα της Ιστορίας |
Date Issued: | 2022 |
Department: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης |
Supervisor: | Δαγδιλέλης, Βασίλειος |
Abstract: | Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση» του τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση της εφαρμογής της ανεστραμμένης τάξης στο μάθημα της Ιστορίας σε σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στην Α’ τάξη του εσπερινού ΕΠΑΛ. Συγκεκριμένα, υλοποιήθηκε έρευνα δράσης από την συντάκτρια της εργασίας, προκειμένου να διαπιστωθεί η δυνατότητα εφαρμογής αυτής της μεθόδου, να διερευνηθούν τα προβλήματα που προκύπτουν από την εφαρμογή της και η στάση των μαθητών απέναντι σε αυτήν.
Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας περιγράφεται η διδακτική προσέγγιση της ανεστραμμένης τάξης με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών κατά την οποία το μοντέλο της παραδοσιακής διδασκαλίας αναστρέφεται. Επίσης, διερευνώνται οι ιδιαιτερότητες των μαθητών της εσπερινής επαγγελματικής εκπαίδευσης που ως ενήλικες παρουσιάζουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και αντιμετωπίζουν συγκεκριμένα εμπόδια στην εκπαίδευσή τους.
Στο ερευνητικό μέρος παρουσιάζεται η παρέμβαση που πραγματοποιήθηκε στη διάρκεια τριών διδακτικών ωρών καθώς και τα συμπεράσματα που προέκυψαν από τα δεδομένα που παρείχε η πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε και από τις ατομικές συνεντεύξεις των μαθητών. Για τη διεξαγωγή της έρευνας επιλέχθηκε η ποιοτική ανάλυση η οποία μπορεί να διερευνήσει σε βάθος τα αποτελέσματα της εκπαιδευτικής εμπειρίας και τις στάσεις των μαθητών και θεωρήθηκε ότι ήταν η πιο κατάλληλη μέθοδος για την απάντηση των ερωτημάτων και τον έλεγχο των ερευνητικών υποθέσεων.
Από την έρευνα προέκυψε ότι η εφαρμογή της ανεστραμμένης τάξης αντιμετωπίζεται θετικά από τους μαθητές και μπορεί να αυξήσει το ενδιαφέρον τους για το μάθημα της Ιστορίας. Ωστόσο υπάρχουν προβλήματα στην έρευνα που πρέπει να αντιμετωπιστούν ενώ ο μικρός αριθμός του δείγματος και η περιορισμένη χρονική διάρκεια της έρευνας δεν επιτρέπει τη γενίκευση των συμπερασμάτων. This thesis was prepared in the framework of the Master's Program of Studies "Sciences of Education: Applications of Information and Social Technologies in Education and Lifelong Learning" of the Department of Educational and Social Policy of the University of Macedonia. The purpose of this research is to investigate the application of the flipped classroom in the History lesson in a secondary school, specifically in the 1st grade of the evening vocational High School. Specifically, action research was implemented by the author of the work in order to establish the possibility of applying this method, to investigate the problems arising from its application and the students' attitude towards it. In the theoretical part of the paper, the didactic approach of the flipped classroom is described with the use of new technologies in which the model of traditional teaching is reversed. The peculiarities of evening vocational education students who, as adults, present special characteristics and face specific obstacles in their education are also investigated. The research part presents the intervention carried out during three teaching hours as well as the conclusions obtained from the data provided by the platform used and from the individual interviews of the students. To conduct the research, the qualitative analysis was chosen, which can investigate in depth the results of the educational experience and the attitudes of the students, and it was considered to be the most appropriate method for answering the questions and controlling the research findings cases. The research showed that the implementation of the flipped classroom is viewed positively by the students and can increase their interest in the History course. However, there are problems in the research that must be addressed, while the small number of the sample and the limited duration of the research do not allow the generalization of the conclusions. |
Keywords: | Ανεστραμμένη τάξη Εσπερινή επαγγελματική εκπαίδευση ΤΠΕ Μεικτή μάθηση Ιστορία |
Information: | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022. |
Rights: | CC0 1.0 Παγκόσμια |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ChandraAngelikiMsc2022.pdf | 2.39 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License