Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27799
Συγγραφέας: Κυριαζοπούλου, Γεωργία Νόννα
Τίτλος: Η αναγκαιότητα εισαγωγής του μαθήματος της μονωδίας στα μουσικά σχολεία: ιστορική αναδρομή και ποσοτική διερεύνηση των σωματικών/ψυχολογικών/κοινωνικών οφελών στην υγεία και ευημερία των εφήβων
Αλλοι τίτλοι: The need for the introduction of a vocal training course in music schools: literature review and quantitative research of physical/psychological/social benefits for the health and well-being of teenagers
Ημερομηνία Έκδοσης: 2022
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσικές Τέχνες
Επόπτης Καθηγητής: Καθαρίου, Αγγελική
Περίληψη: Σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της αναγκαιότητας εισαγωγής του αντικειμένου της Μονωδίας στα Μουσικά Σχολεία. Στο πρώτο μέρος της εργασίας γίνεται Ιστορική Αναδρομή στο θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη μουσική εκπαίδευση της Ελλάδας (με εστίαση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και τα Μουσικά Σχολεία), από την οποία διαπιστώνεται η απουσία του μαθήματος της Μονωδίας, καθώς και το γεγονός πως η διδασκαλία του τραγουδιού παρέχεται μόνο στα πλαίσια του ομαδικού μαθήματος της Χορωδίας με δυνατότητα εισαγωγής ορισμένων σολιστικών μερών. Στη συνέχεια, γίνεται αναφορά στο υφιστάμενο σύστημα εισαγωγής σε Μουσικά Τμήματα Πανεπιστημίων της χώρας έπειτα από εισιτήριες εξετάσεις στη Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία οργάνων, συμπεριλαμβανομένης και της Μονωδίας, και επισημαίνεται η έλλειψη δυνατότητας προετοιμασίας μέσω της παροχής αντίστοιχης εκπαίδευσης στο συγκεκριμένο αντικείμενο. Ακολούθως, γίνεται μια Επισκόπηση της Βιβλιογραφίας με σκοπό να διαπιστωθεί ο αντίκτυπος του τραγουδιού στην υγεία και ευημερία των ανθρώπων. Μέσω της συλλογής των επιστημονικών δεδομένων παρουσιάζονται οι θετικές επιδράσεις του τραγουδιού σε σχέση με βιολογικούς, ψυχολογικούς και κοινωνικούς μηχανισμούς. Για την περαιτέρω ισχυροποίηση του αρχικού επιχειρήματος επιδιώχθηκε η διεξαγωγή ποσοτικής έρευνας σχετικά με τα οφέλη της ατομικής φωνητικής εκπαίδευσης στους εφήβους. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας παρουσιάζεται η μεθοδολογία της έρευνας αυτής και αναδεικνύονται αποτελέσματα, τα οποία πιστοποιούν την υιοθέτηση ορθών συμπεριφορών υγείας και τη βελτίωση της προσωπικής/κοινωνικής/επαγγελματικής ζωής στους ερωτηθέντες που ως έφηβοι είχαν παρακολουθήσει μαθήματα Μονωδίας. Ακολουθεί συζήτηση των συμπερασμάτων και διατύπωση ενδεικτικών προτάσεων ομαλής εισαγωγής του μαθήματος της Μονωδίας στα Μουσικά Σχολεία, καθώς και ερωτημάτων τα οποία δύνανται να αποτελέσουν έναυσμα για περαιτέρω επιστημονική έρευνα.
Λέξεις Κλειδιά: Μονωδία
Μουσικά Σχολεία
Φωνητική εκπαίδευση
Έφηβοι
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Μουσικές Τέχνες (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
KyriazopoulouGeorgiaNonnaMsc2022.pdf.pdf1.53 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons