Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27670
Author: Καραλής, Κωνσταντίνος
Title: Εκπαιδευτικές ανάγκες σε ήπιες δεξιότητες (soft skills) για ζητήματα διαχείρισης κρίσεων σε ιδιοκτήτες και εργαζόμενους μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία
Supervisor: Βαλκάνος, Ευθύμιος
Abstract: Στην εργασία αυτή διερευνήθηκαν τα ελλείματα εκπαίδευσης, δηλαδή οι εκπαιδευτικές ανάγκες και ειδικότερα οι συνειδητές και ρητές ανάγκες με βάση την τυπολογία Βεργίδη, σε ήπιες δεξιότητες (soft skills) των εργαζομένων και εργοδοτών / ιδιοκτητών μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων σε σχέση με τη διαχείριση κρίσεων. Ειδικότερα, μελετήθηκε ο βαθμός σημαντικότητας και χρησιμότητας συγκεκριμένων ήπιων δεξιοτήτων, ο βαθμός στον οποίο οι συμμετέχοντες θεωρούν ότι τις κατέχουν και το κατά πόσον θεωρούν ότι έχουν ανάγκη εκπαίδευσης σε συγκεκριμένες ήπιες δεξιότητες. Για τη διερεύνηση των παραπάνω ερωτημάτων χρησιμοποιήθηκε ποσοτική προσέγγιση με χρήση ερωτηματολογίου το οποίο συμπληρώθηκε από 106 εργαζόμενους και ιδιοκτήτες μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, συγκεκριμένα 39 εργαζόμενους και 67 ιδιοκτήτες και εργοδότες. Από τα ευρήματα της έρευνας προκύπτει ότι οι συμμετέχοντες έχουν συμμετάσχει σε αρκετά υψηλό βαθμό τόσο σε προγράμματα για διαχείριση κρίσης, όσο και γενικότερα σε προγράμματα σχετικά με την εργασία τους. Σχεδόν όλες τις ήπιες δεξιότητες για τις οποίες ερωτήθηκαν θεωρούν ότι είναι απαραίτητες για τους ίδιους και ότι αποδείχτηκαν χρήσιμες για την αντιμετώπιση των κρίσεων, ενώ οι τρεις δεξιότητες τις οποίες θεωρούν ότι διαθέτουν σε μεγαλύτερο βαθμό είναι η επικοινωνία στη μητρική γλώσσα, η κριτική σκέψη και η εργασία σε ομάδες. Οι τρεις πρώτες δεξιότητες ως προς τη σημαντικότητα ήταν η επίλυση προβλήματος, οι ψηφιακές δεξιότητες και η επικοινωνία στη μητρική γλώσσα, ενώ ως πιο σημαντική επιλέχθηκε η κριτική σκέψη. Ως προς τις ανάγκες εκπαίδευσης, αυτές που έχουν προτεραιότητα κατά τους συμμετέχοντες είναι η δημιουργικότητα, η επιχειρηματικότητα, η ικανότητα εκμάθησης νέων γνώσεων, ενώ ως πιο σημαντικές θεωρήθηκαν οι ψηφιακές δεξιότητες.  
Keywords: Διαχείριση κρίσεων
Ήπιες δεξιότητες
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη,2022.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KaralisKonstantinosMsc2022.pdf2.46 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons