Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27541
Author: Κουφός, Δημήτριος
Title: Ανάλυση τουριστικού κλάδου στη Χαλκιδική. Το παρόν και το μέλλον.
Date Issued: 2022
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Παντελίδης, Θεολόγος
Abstract: Ο τουρισμός αποτελεί ένα σύγχρονο φαινόμενο με κοινωνικές, πολιτικές, πολιτισμικές και οικονομικές διαστάσεις, το οποίο εδώ και αρκετές δεκαετίες αναπτύσσεται, εξελίσσεται και μεταλλάσσεται, παρουσιάζοντας ταυτόχρονα έντονη δυναμική σε αρκετές περιοχές του κόσμου. Η Ελλάδα αποτελεί πόλο έλξης για εκατομμύρια τουριστών κάθε χρόνο, λόγω των πολλών νησιών που διαθέτει, του κλίματος που επικρατεί, των ακτών, των αρχαιολογικών χώρων και του φυσικού τοπίου. Η οικονομική συμβολή και σημασία του τουρισμού για την Ελλάδα είναι προφανής και ξεκάθαρη, εδώ και αρκετές δεκαετίες. Η Περιφερειακή Ενότητα της Χαλκιδικής, διαθέτοντας τη μεγαλύτερη ακτογραμμή από όλους τους χερσαίους νομούς της Ελλάδας, αξιοθέατα υψηλής πολιτισμικής και ιστορικής αξίας, πληθώρα δραστηριοτήτων που μπορεί να προσφέρει στους επισκέπτες, τουριστικά καταλύματα διαφόρων ειδών, αλλά και ιδιαίτερα τοπικά προϊόντα και οινοποιεία, αποτελεί ένα από τους σημαντικότερους προορισμούς της ηπειρωτικής Ελλάδας, ενώ ιδίως κατά τη θερινή περίοδο, αποτελεί τον κατ’ εξοχήν προορισμό της Βόρειας Ελλάδας. Το κυριότερο τουριστικό προϊόν της Χαλκιδικής είναι το «Ήλιος και Θάλασσα», το οποίο είναι εδραιωμένο και ιδιαίτερα ανεπτυγμένο, ενώ ακολουθούν ο ναυτικός τουρισμός, με το προϊόν «Yachting - Σκάφη Αναψυχής», ο πολιτιστικός και θρησκευτικός τουρισμός και ο επιχειρηματικός τουρισμός. Τα ως άνω κύρια τουριστικά προϊόντα συμπληρώνονται με προϊόντα, όπως ο γαστρονομικός τουρισμός, ο οικοτουρισμός, ο τουρισμός δραστηριοτήτων (Sports & Activities) και ο τουρισμός ευεξίας. Επομένως, ο τουρισμός διαδραματίζει βασικό ρόλο στην οικονομική ανάπτυξη της Χαλκιδικής, καθώς συμβάλει και στην ανάπτυξη και άλλων κλάδων που σχετίζονται με τον τουρισμό, προσφέροντας νέες θέσεις εργασίας και γενικότερα οικονομική ανάπτυξη στην περιοχή. Ωστόσο, από την ανάλυση της υπάρχουσας κατάστασης του τουρισμού στην περιοχή, προκύπτει ότι θα πρέπει να εφαρμοστούν κατάλληλες πολιτικές, στρατηγικές και σχέδια δράσης, προκειμένου, να εξασφαλιστεί στο μέλλον μια βιώσιμη και αιειφόρος ανάπτυξη του κλάδου στην περιοχή, διατηρώντας ταυτόχρονα αναλλοίωτο τον χαρακτήρα και την «αυθεντικότητα» της.
Keywords: Τουρισμός
Χαλκιδική
Ξενοδοχεία
Θάλασσα
Στρατηγική
Δράσεις
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: CC0 1.0 Παγκόσμια
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KoufosDimitriosMsc2022.pdf2.03 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons