Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27505
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΒαλκάνος, Ευθύμιοςel
dc.contributor.authorΑγγελίδου, Σωτηρίαel
dc.date.accessioned2022-09-22T06:25:08Z-
dc.date.available2022-09-22T06:25:08Z-
dc.date.issued2022el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27505-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.el
dc.description.abstractΗ παρούσα μελέτη διεξήχθη κατά τη διάρκεια του τελευταίου/εαρινού εξαμήνου της ακαδημαϊκής χρονιάς 2021-2022, ήταν ποσοτική, σε δείγμα 137 διευθυντών, οι οποίοι υπηρετούν σε νηπιαγωγεία και σχολεία Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης των Διευθύνσεων Βέροιας, Κατερίνης, Ασπροπύργου/Αθηνών και Θεσσαλονίκης. Σκοπός της έρευνας είναι να διερευνήσει τα στυλ ηγεσίας και κατά πόσο αυτά αποτελούν παράγοντα επαγγελματικής ικανοποίησης και εξουθένωσης για τους διευθυντές σε Δημοτικά σχολεία. Διερευνήθηκε η επιρροή του ηγετικού στυλ και συμπεριφοράς των διευθυντών των σχολείων στην ικανοποίηση που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί στο επαγγελματικό τους περιβάλλον και στην επαγγελματική ικανοποίηση, μα και εξουθένωσή τους. Μελετήθηκε επίσης, ο ρόλος των ατομικών διαφορών, του φύλου, της ηλικίας, της διδακτικής εμπειρίας και της εργασιακής κατάστασης στις μεταβλητές της έρευνας. Η ερευνητική μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε είναι η πρωτογενής ποσοτική έρευνα με το εργαλείο των ερωτηματολογίων. Μέσα από το ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς Multifactor Leadership Questionnaire leader Form -MLQ (5X-short) και αυτό της επαγγελματικής ικανοποίησης και εξουθένωσης MBI των Maslach, Jackson & Leiter, (1996) στα οποία απάντησαν 137 διευθυντές/τριες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που κατείχαν διευθυντικές θέσεις. Από τη στατιστική επεξεργασία και ανάλυση των δεδομένων προέκυψε ότι το ηγετικό στυλ της σχολικής ηγεσίας σε επίπεδο ανάθεσης εξουσίας, εξατομικευμένου ενδιαφέροντος και αναγνώρισης, αποδεικνύεται σημαντικός προβλεπτικός παράγοντας της επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών. Επίσης, οι μεγαλύτεροι σε ηλικία εκπαιδευτικοί βρέθηκαν να δηλώνουν μεγαλύτερη ικανοποίηση από τους νεότερους με τους διευθυντές τους, ενώ δεν διαφοροποιήθηκαν ως προς την επαγγελματική τους ικανοποίηση, αλλά -η έκπληξη της έρευνας- ως προς τις αντιλήψεις ικανοποίησης σε σχέση με το φύλο τους. Οι εκπαιδευτικοί με μικρή διδακτική εμπειρία αναδεικνύουν εν μέρει την αναγνώριση του έργου τους από τη σχολική ηγεσία ως σημαντικότερη πηγή ικανοποίησης, ενώ οι εμπειρότεροι συνάδελφοί τους το εξατομικευμένο ενδιαφέρον, αντίστοιχα.el
dc.format.extent111el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/en
dc.subjectΕπαγγελματική ικανοποίηση εκπαιδευτικώνel
dc.subjectΕνδυναμωτική συμπεριφορά σχολικής ηγεσίαςel
dc.subjectΑτομικές διαφορέςel
dc.subjectΗγετικό στυλel
dc.subjectΕργασιακή ικανοποίηση εκπαιδευτικώνel
dc.titleΕπιρροή των στυλ ηγεσίας στην εργασιακή ικανοποίηση εκπαιδευτικών: μια εμπειρική έρευνα, βασισμένη στις απόψεις των εκπαιδευτικών Α’ βάθμιας εκπαίδευσηςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσίαel
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AngelidouSotiriaMsc2022.pdf2.65 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons