Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27490
Author: Γεωργιάδου, Δέσποινα
Title: Διερεύνηση απόψεων στελεχών τμημάτων ανθρώπινου δυναμικού και προϊσταμένων τμημάτων σε ελληνικές ιδιωτικές επιχειρήσεις σχετικά με την αξιοποίηση της αξιολόγησης απόδοσης στη βελτίωση της παραγωγικότητας των εργαζομένων.
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία
Supervisor: Βαλκάνος, Ευθύμιος
Abstract: Τα τελευταία χρόνια καθοριστικός παράγοντας επιτυχίας μιας επιχείρησης κρίνεται η συμβολή του ανθρώπου και συγκεκριμένα το ανθρώπινο κεφάλαιο, δηλαδή το σύνολο των γνώσεων, δεξιοτήτων και γνωρισμάτων που διαθέτουν. Οι ιδιωτικές επιχειρήσεις για να επιτύχουν να εδραιωθούν στην παγκοσμιοποιημένη και ανταγωνιστική αγορά εργασίας, όπως έχει διαμορφωθεί στη σύγχρονη πραγματικότητα, χρήζουν προσωπικό κατάλληλα εκπαιδευμένο με γνώσεις και ικανότητες που το καθιστούν παραγωγικό και αποδοτικό. Μία μέθοδος που μπορεί, από τη μία, να δώσει πληροφορίες σχετικά με την απόδοση του εργαζομένου και από την άλλη, να συνεισφέρει, ίσως, στη βελτίωση της παραγωγικότητάς του είναι η αξιολόγηση απόδοσης. Αυτήν ακριβώς την πεποίθηση επιχειρεί να εξετάσει η παρούσα εργασία, η οποία έχει ως στόχο να παρουσιάζει τις απόψεις των στελεχών Τμημάτων Ανθρώπινου Δυναμικού και προϊσταμένων Τμημάτων σε ελληνικές ιδιωτικές επιχειρήσεις, αναφορικά με το αν και κατά πόσο η αξιολόγηση απόδοσης βοηθά στη βελτίωση της παραγωγικότητας των εργαζομένων και κατά δεύτερον, αν υπάρχουν διαφοροποιήσεις στις απόψεις αναλόγως με τα έτη υπηρεσίας και την ηλικία τους. Πρόκειται για μία ποιοτική έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε δεκαπέντε συνολικά συμμετέχοντες (πέντε στελέχη του Τμήματος Ανθρώπινων Πόρων και δέκα προϊσταμένους Τμημάτων), οι οποίοι προέρχονται από πέντε διαφορετικές ελληνικές ιδιωτικές επιχειρήσεις. Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα εξετάζει την αξιολόγηση απόδοσης στα επιμέρους χαρακτηριστικά της, δηλαδή: τη διαδικασία της αξιολόγησης (μέθοδος, συχνότητα, κριτήρια αξιολόγησης, ανατροφοδότηση), το σκοπό και τους στόχους της αξιολόγησης και τα αποτελέσματα της αξιολόγησης (κινητοποίηση, λήψη αποφάσεων, αναγνώριση του ρόλου των εργαζομένων, συσχέτιση με τις ανταμοιβές συνδυασμός με την εκπαίδευση). Η έρευνα αυτή, δεδομένου ότι δεν υπάρχει κάποια παρόμοια στην Ελλάδα, βασίστηκε σε ξενόγλωσση βιβλιογραφία. Αναλυτικά, οι έρευνες που χρησιμοποιήθηκαν για την υλοποίησή της ήταν από τους παρακάτω μελετητές: Aydin & Tyriaki (2018), Daniel & Ibrahim (2019), Gichuhi, Abaja, Ochieng (2013), Gupta & Parmar (2018), Ιατρίδης (2018), Kihama & Wainaina (2019), Mwema & Cachunga (2014), Odhiambo (2015), Sekhar (2020). Αυτό που διαπιστώθηκε από την παρούσα έρευνα είναι ότι τα στελέχη των επιχειρήσεων που ερωτήθηκαν, τόσο οι εργαζόμενοι στο Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού, όσο και οι υπεύθυνοι Τμημάτων, θεωρούν πως η αξιολόγηση απόδοσης πράγματι συμβάλλει στη βελτίωση της παραγωγικότητας των εργαζομένων –συμπέρασμα που συμπίπτει με τα αποτελέσματα των προηγούμενων ερευνών- αρκεί η όλη διαδικασία και το σύστημα της αξιολόγησης απόδοσης να πραγματοποιείται ορθά και με αξιοκρατία. Ως προς τις διαφοροποιήσεις των απόψεων αναφορικά με τα δημογραφικά στοιχεία που αναφέρθηκαν παραπάνω, δεν εντοπίστηκαν σημαντικές διαφορές, παρά μόνο, θα μπορούσαμε να πούμε, πως οι ερωτώμενοι μεγαλύτερης ηλικίας και περισσότερης επαγγελματικής εμπειρίας, έδιναν μεγαλύτερη έμφαση στην αξιοκρατική διαδικασία της αξιολόγησης προκειμένου να έχει θετικά αποτελέσματα.
Keywords: Ανθρώπινο κεφάλαιο
Ελληνικές ιδιωτικές επιχειρήσεις
Αξιολόγηση απόδοσης
Παραγωγικότητα
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GeorgiadouDespoinaMsc2022.pdf1.66 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons