Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27487
Author: Λεβέντη, Ελένη
Title: Η εφαρμογή προγραμμάτων ανταπόκρισης στη διδακτική παρέμβαση ως διαδικασία ανίχνευσης μαθητών με πιθανές ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στο νηπιαγωγείο: μια συστηματική ανασκόπηση πρακτικών και μεθόδων
Alternative Titles: The implementation of response to intervention programs as a process of identifying students with possible specific learning disabilities in kindergarten: a systematic review of practices and methods
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Abstract: Η προσχολική ανάπτυξη των δεξιοτήτων είναι ένας σημαντικός παράγοντας πρόβλεψης της μεταγενέστερης εξέλιξης των παιδιών υποδηλώνοντας τη σημασία της έγκαιρης ανίχνευσης και παρέμβασης. Τα πολυεπίπεδα συστήματα υποστήριξης, όπως το πρόγραμμα Ανταπόκρισης στη Διδακτική Παρέμβαση, έχουν γίνει η κύρια μέθοδος στην οποία παρέχεται ακαδημαϊκή ανίχνευση και παρέμβαση στα παιδιά (Berkeley et al., 2020; Fuchs & Vaughn, 2012; Tran et al., 2011). Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι ο εντοπισμός και η καταγραφή πρόσφατων ερευνών (2016-2022) που σχετίζονται με την εφαρμογή προγραμμάτων Ανταπόκρισης στη Διδακτική Παρέμβαση, ως διαδικασία ανίχνευσης μαθητών με πιθανές Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στο Νηπιαγωγείο. Πιο συγκεκριμένα, η παρούσα εργασία, μέσω συστηματικής ανασκόπησης, εντόπισε τα προγράμματα εκείνα, μέσω των οποίων επιτεύχθηκε ή όχι η ανίχνευση μαθητών με πιθανές Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες. Μια έγκαιρη αναγνώριση αυξάνει τη δυνατότητα έγκαιρης ανίχνευσης των ελλείψεων, έτσι ώστε οι μαθητές να μην χρειάζεται να περιμένουν να πληρούν τις προϋποθέσεις για υπηρεσίες ειδικής εκπαίδευσης (Haager, 2007). Ένα καλά σχεδιασμένο μοντέλο Ανταπόκρισης στη Διδακτική Παρέμβαση μπορεί να βοηθήσει τα σχολεία να εξασφαλίσουν επιτυχή σχολικά αποτελέσματα για όλους. Η παρούσα συστηματική ανασκόπηση τονίζει πως παρά τα ενθαρρυντικά αποτελέσματα για την ικανότητα του προγράμματος Ανταπόκρισης στη Διδακτική Παρέμβαση να ανιχνεύσει πιθανές ΕΜΔ στο νηπιαγωγείο, η βιβλιογραφία είναι ελλιπής.
Keywords: Ανίχνευση
Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Ανταπόκριση στη Διδακτική Παρέμβαση
Νηπιαγωγείο
Βαθμίδες
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LeventiEleniMsc2022.pdf1.11 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons