Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27347
Author: Δροσίδου, Παγώνα
Title: Διδακτικές επιλογές εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης γενικής και ειδικής αγωγής για τη διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Abstract: Η παρούσα έρευνα στόχευσε (α) στη μελέτη των διδακτικών επιλογών που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί Γενικής και Ειδικής Αγωγής για τη διαχείριση των προβλημάτων συμπεριφοράς σε μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, (β) στην περιγραφή της συναισθηματικής κατάστασης στην οποία βρίσκονται οι εκπαιδευτικοί κατά τη διάρκεια αυτής της προσπάθειας, (γ) στην εύρεση των προτεραιοτήτων που θέτουν οι εκπαιδευτικοί κατά την αντιμετώπιση μαθησιακών ή συμπεριφορικών προβλημάτων και (δ) στη διερεύνηση του δημογραφικού προφίλ των εκπαιδευτικών στους ανωτέρω παράγοντες. Πραγματοποιήθηκε μία πρωτογενής, ποσοτική διερευνητική έρευνα επισκόπησης, περιγραφική και συσχέτισης μεταξύ των ομάδων και με χρήση ερωτηματολογίου κλίμακας Likert. Στην έρευνα συμμετείχαν 280 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η «Διαχείριση Προβλημάτων Συμπεριφοράς» βαθμολογήθηκε υψηλά όπως και η «Βοήθεια στη διαχείριση». Οι «Διδακτικές επιλογές» βαθμολογήθηκαν μέτρια προς υψηλά και οι «Συναισθηματικές καταστάσεις κατά τη διαχείριση» μέτρια. Οι «Διδακτικές επιλογές» επηρεάστηκαν από την επιμόρφωση με Διδασκαλείο Ειδικής Αγωγής και η «Βοήθεια στη διαχείριση» από το πρόγραμμα επιμόρφωσης στην Γενική Αγωγή. Οι «Συναισθηματικές καταστάσεις κατά τη διαχείριση» επηρεάστηκαν από τα έτη υπηρεσίας στην εκπαίδευση, τον κλάδο εκπαίδευσης, την ειδικότητα, το πρόγραμμα επιμόρφωσης στην Γενική Αγωγή, Μεταπτυχιακό ή Διδακτορικό στην Ειδική Αγωγή, το πρόγραμμα επιμόρφωσης στην Ειδική Αγωγή και την επιμόρφωση με Διδασκαλείο Ειδικής Αγωγής. Οι εκπαιδευτικοί με Διδασκαλείο Ειδικής Αγωγής ακολουθούν σε αρκετό βαθμό τις διδακτικές επιλογές για τη διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς σε μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες. Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν πως να διαχειριστούν προβλήματα συμπεριφοράς σε μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες. Οι συναισθηματικές καταστάσεις των εκπαιδευτικών είναι περισσότερο αρνητικές κατά τη διαχείριση. Κρίνεται αναγκαία η επιμόρφωση στους εκπαιδευτικούς με περισσότερα από 10 έτη υπηρεσίας, στους εκπαιδευτικούς Γενικής Αγωγής και στους Νηπιαγωγούς προκειμένου να βελτιωθεί η συναισθηματική τους κατάστασης κατά την διδασκαλία.
Keywords: Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Προβλήματα συμπεριφοράς
Διδακτικές επιλογές
Διαχείριση
Συναισθηματικές καταστάσεις
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DrosidouPagonaMsc2022.pdf740.3 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons