Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27306
Author: Γιαννή, Πηνελόπη
Title: Η εθνοπολιτισμική ενσυναίσθηση των εκπαιδευτικών και η στάση τους απέναντι στην πολυπολιτισμικότητα.
Alternative Titles: Teacher's ethnocultural empathy and their attitudes towards multiculturalism
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή
Supervisor: Πλατσίδου, Μαρία
Abstract: Η παρούσα έρευνα διερεύνησε τον βαθμό εθνοπολιτισμικής ενσυναίσθησης 253 δασκάλων και καθηγητών, καθώς και τις στάσεις τους απέναντι στην πολυπολιτισμικότητα. Σκοπός ήταν να εξεταστεί η κάθε μία από αυτές τις δύο μεταβλητές σε σχέση με τους δημογραφικούς παράγοντες (φύλο, ηλικία, χρόνια εμπειρίας και επιμόρφωση/ εξειδίκευση στη διαπολιτισμική εκπαίδευση), καθώς και η σχέση που υπάρχει μεταξύ τους. Χρησιμοποιήθηκε ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο που συμπεριελάμβανε δημογραφικές ερωτήσεις και δύο κλίμακες σχετικές με τον σκοπό της έρευνας: την κλίμακα SEE- The Scale of Ethnocultural Empathy (Wang et al, 2003) για τη μέτρηση του βαθμού εθνοπολιτισμικής ενσυναίσθησης και την κλίμακα TMAS- Teachers Multicultural Attitude Scale για τη διερεύνηση των στάσεων απέναντι στην πολυπολιτισμικότητα (Athanasopoulou et al, 2018). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί τείνουν να έχουν υψηλό βαθμό εθνοπολιτισμικής ενσυναίσθησης (Μ.Ο. 4.89/6, σε κλίμακα 1-6). Το ίδιο συνέβη και με τις στάσεις τους απέναντι στην πολυπολιτισμικότητα, αφού τα αποτελέσματα έδειξαν μάλλον θετικές στάσεις (Μ.Ο. 4.05/5, σε κλίμακα 1-5). Ωστόσο, οι στάσεις τους φάνηκαν να τείνουν προς αρνητικές όταν εξετάστηκαν σε σχέση με την ηλικία, τα χρόνια προϋπηρεσίας και την επιμόρφωση/ εξειδίκευση πάνω στη διαπολιτισμική εκπαίδευση. Έπειτα, αποδείχτηκε ότι υπάρχει θετική συσχέτιση ανάμεσα στην εθνοπολιτισμική ενσυναίσθηση των εκπαιδευτικών και στις στάσεις τους απέναντι στην πολυπολιτισμικότητα που σημαίνει ότι όσο πιο θετική είναι η πρώτη μεταβλητή τόσο πιο θετική είναι και η δεύτερη. Τέλος, η παρούσα έρευνα οδήγησε στο συμπέρασμα ότι η καλλιέργεια της εθνοπολιτισμικής ενσυναίσθησης μεταξύ μαθητευόμενων και εκπαιδευτικών μόνο θετικά και ωφέλιμα επιτεύγματα θα καταφέρει να επιφέρει στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και στην κοινωνία γενικότερα. Πιθανόν να οδηγήσει και στην κατάρριψη παγιωμένων αντιλήψεων των μεγαλύτερων σε ηλικία εκπαιδευτικών.
Keywords: Εθνοπολιτισμική ενσυναίσθηση
Εκπαιδευτικοί
Στάσεις
Πολυπολιτισμικότητα
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GianniPinelopiMsc2022.pdf885.12 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons