Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27262
Author: Λαζαρίδου, Ελένη-Αναστασία
Title: Χαρακτηριστικά προσωπικότητας των εκπαιδευτικών σε σχέση με το υποκειμενικό αίσθημα ευζωίας και το συναίσθημα στην εργασία: ο διαμεσολαβητικός ρόλος της ρύθμισης του συναισθήματος
Alternative Titles: Teachers' personality traits in relation to subjective well-being and affect at work: the mediating role of emotion regulation
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία
Supervisor: Καφέτσιος, Κωνσταντίνος
Abstract: Η προσωπικότητα αποτελεί έναν από τους πιο καθοριστικούς παράγοντες για την ευζωία και τη συγκινησιακή κατάσταση των ατόμων. Η σχέση των χαρακτηριστικών προσωπικότητας με την υποκειμενική ευζωία και το συναίσθημα έχει ήδη αποδειχθεί βιβλιογραφικά. Ωστόσο, δεν έχει πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής καμία σχετική ερευνητική μελέτη στον ελλαδικό χώρο, πόσο μάλλον σε δείγματα εκπαιδευτικών. Ο σκοπός, λοιπόν, της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει τη σχέση των χαρακτηριστικών προσωπικότητας των εκπαιδευτικών με το υποκειμενικό αίσθημα ευζωίας τους και το συναίσθημα στην εργασία. Επιπλέον, εκτιμήθηκε η προβλεπτική ικανότητα των χαρακτηριστικών προσωπικότητας για την υποκειμενική ευζωία και για το συναίσθημα στην εργασία, καθώς και ο διαμεσολαβητικός ρόλος της συναισθηματικής ρύθμισης στις παραπάνω σχέσεις. Στην έρευνα συμμετείχαν 310 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ηλικίας 26 έως 66 ετών, οι οποίοι κλήθηκαν να απαντήσουν (α) στο ερωτηματολόγιο NEO Five Factor Inventory (NEO-FFI) των Costa και McCrae (1992) για την εκτίμηση της προσωπικότητας, (β) στη κλίμακα Satisfaction With Life Scale (SWLS) των Diener, Emmons, Larsen και Griffin (1985) για την διερεύνηση της ικανοποίησης από τη ζωή, (γ) στη κλίμακα Scale of Positive And Negative Experience (SPANE) των Diener, Wirtz, Biswas-Diener, Tov, Kim-Prieto, Choi και Oishi (2009) για την εκτίμηση του θετικού και του αρνητικού συναισθήματος, (δ) στη κλίμακα Job Affect Scale (JAS) των Brief, Burke, George, Robinson και Webster (1988) για τη διερεύνηση των συναισθημάτων στην εργασία και (ε) στο ερωτηματολόγιο Emotion Regulation Questionnaire (ERQ) των Gross και John (2003) για τη συναισθηματική ρύθμιση. Τα αποτελέσματα της έρευνας φανέρωσαν σημαντικές συσχετίσεις όλων των χαρακτηριστικών προσωπικότητας με την υποκειμενική ευζωία και με το συναίσθημα στην εργασία. Επιπλέον, διαφάνηκε ισχυρή προβλεπτική αξία των χαρακτηριστικών προσωπικότητας για την υποκειμενική ευζωία των εκπαιδευτικών και για τα συναισθήματα που βιώνουν στην εργασία τους. Ακόμη, βρέθηκε μερική διαμεσολάβηση της γνωστικής αναπλαισίωσης στις συσχετίσεις της εξωστρέφειας, της δεκτικότητας στην εμπειρία και της ευσυνειδησίας με το θετικό συναίσθημα και με το θετικό συναίσθημα στην εργασία.
Keywords: Χαρακτηριστικά προσωπικότητας
Υποκειμενική ευζωία
Συναίσθημα στην εργασία
Συναισθηματική ρύθμιση
Εκπαιδευτικοί
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LazaridouEleniAnastasiaMsc2022.pdf807.82 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons