Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27197
Author: Κουτρουμπή, Ανδρομάχη
Title: Ο εσωτερικός έλεγχος ως μεταβλητή ποιότητας στους φορείς υγείας
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Φορολογική και Χρηματοοικονομική Διοίκηση Στρατηγικών Αποφάσεων
Supervisor: Δρογαλάς, Γεώργιος
Abstract: Σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο οικονομικό και τεχνολογικό περιβάλλον, όπου τα συστήματα γίνονται ολοένα και περισσότερο πολύπλοκα, οι οργανισμοί του υγειονομικού κλάδου βρίσκονται σε δυσχερή κατάσταση. Κύριος στόχος της διοίκησης είναι η βελτίωση της ποιότητας στις υγειονομικές υπηρεσίες σε όλα τα επιμέρους τμήματα ενός φορέα υγείας, η αξιολόγηση και διαχείριση πιθανών επιχειρηματικών κινδύνων και μελλοντικών σφαλμάτων και η ορθή λήψη αποφάσεων για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού. Η εφαρμογή ενός συστήματος εσωτερικού ελέγχου παρέχει αμερόληπτες και ανεξάρτητες υπηρεσίες για την ανάπτυξη, την βελτίωση και την προσθήκη αξίας στον φορέα υγείας. Η ύπαρξη ενός εσωτερικού ελέγχου μπορεί να βελτιώσει την αποδοτικότητα και την αποτελεσματικότητα ενός φορέα υγείας, παρέχοντας γνώσεις και συστάσεις στους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων σύμφωνα με ένα σύνολο αναλύσεων και αξιολογήσεων δεδομένων. Για αυτό τον λόγο, η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει να αναλύσει και να παρουσιάσει την συμβολή του εσωτερικού ελέγχου στην ποιότητα των επιμέρους τμημάτων ενός φορέα υγείας. Σε αυτό το πλαίσιο, η διπλωματική εργασία απαρτίζεται από τη θεωρητική και την εμπειρική προσέγγιση, όπου με την χρήση ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων πραγματοποιήθηκε ανάλυση δεδομένων και ανάλυση πολλαπλής παλινδρόμησης. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης τόνισαν τη σημασία της αναγκαιότητας και συνεισφοράς ενός συστήματος εσωτερικού ελέγχου στην βελτίωση της ποιότητας και στην συμμόρφωση σε νόμους και κανονισμούς για την αποτελεσματική λειτουργία του φορέα υγείας.
In an ever-changing economic and technological environment today, where the systems are becoming increasingly complex, the organizations in healthcare sector are in difficult situation. Main goal of the management is to improve the quality of health services in each section separately of a healthcare provider, to assess and manage the potential business risks and future errors and, also, to achieve the proper decision making for the effective functioning of the organization. Τhe implementation of an internal control system provides impartial and independent services in order to develop, improve and add value to the healthcare organization. The existence of an internal control can actually improve efficiency and effectiveness of a healthcare organization, providing knowledge and recommendations to decision makers according to a set of data analyzes and evaluations. For this reason, this present thesis aims to analyze and present the contribution of internal audit to the quality of the individual departments of a healthcare provider. In this context, the thesis consists of the theoretical and empirical approach, where using electronic questionnaires, data analysis and multiple regression analysis were performed. The results of the analysis emphasized the important need and contribution of an internal audit system towards the quality improvement and compliance with laws and regulations for effective operation of a healthcare organization.
Keywords: Εσωτερικός έλεγχος
Ποιότητα υγείας
Σύστημα διαχείρισης ποιότητας
Φορέας υγείας
Υγειονομικός κλάδος
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Φορολογική, Λογιστική και Χρηματοοικονομική Διοίκηση Στρατηγικών Αποφάσεων (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KoutroumpiAndromachiMsc2022.pdf2.13 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons