Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27154
Author: Παντελιάδης, Νικόλαος
Title: Διερεύνηση απόψεων εκπαιδευτικών Β/μιας εκπαίδευσης κεντρικής Μακεδονίας για την αξιολόγηση των μαθητών
Alternative Titles: A study of teachers' of secondary education of central Macedonia opinions towards students' evaluation
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία
Supervisor: Βαλκάνος, Ευθύμιος
Abstract: Το ζήτημα της αξιολόγησης των μαθητών ταλανίζει εδώ και πολλές δεκαετίες το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Οι ελλείψεις, οι αδυναμίες και η ανάγκη για εκσυγχρονισμό της αξιολόγησης, οδήγησαν πολλούς ερευνητές στη μελέτη του τρόπου εφαρμογής της αλλά και στην αναζήτηση καλύτερων και αποδοτικότερων εναλλακτικών τεχνικών, που μπορούν να προσδώσουν καλύτερα και ουσιαστικότερα αποτελέσματα. Το θέμα που πραγματεύεται η παρούσα διπλωματική εργασία, αφορά τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας μας. Επιπροσθέτως, διερευνώνται οι απόψεις των ίδιων των εκπαιδευτικών, οι οποίοι κατέχουν ενεργό ρόλο καθημερινά στην εφαρμογή της. Στόχος της εργασίας είναι να αναδείξει τη σύμφωνη ή αντιτιθέμενη γνώμη τους σχετικά με την ύπαρξη και εφαρμογή της αξιολόγησης στους μαθητές, την ικανοποίηση τους ως προς το ισχύον αξιολογικό σύστημα, καθώς και τη θετική ή αρνητική τους στάση απέναντι σε εναλλακτικές τεχνικές αξιολόγησης. Η έρευνα, εκτός από τη βιβλιογραφική επισκόπηση, αξιοποίησε την ποιοτική μέθοδο, με τη δημιουργία δώδεκα συνεντεύξεων. Επιλέχθηκαν μεθοδολογικά οι ημιδομημένες συνεντεύξεις, τα δεδομένα των οποίων αναλύθηκαν με την ποιοτική ανάλυση περιεχομένου. Συμπερασματικά, από την έρευνα διαφάνηκε ότι οι εκπαιδευτικοί πιστεύουν στο θεσμό της αξιολόγησης και θεωρούν σημαντική την ύπαρξη του, ενώ εκφράζουν την επιθυμία τους για παράλληλη εφαρμογή αριθμητικής και περιγραφικής αξιολόγησης. Ακολούθως παρατηρείται μια γενική δυσαρέσκεια αναφορικά με την εφαρμογή των παραδοσιακών τεχνικών αξιολόγησης και ιδιαίτερα με την υποβολή των μαθητών σε γραπτές και προφορικές δοκιμασίες. Θεωρούν ότι οι γραπτές εξετάσεις δεν μπορούν να αποδώσουν την πραγματική επίδοση των μαθητών, γι’ αυτό και λαμβάνουν υπόψη τους διάφορους παράγοντες κατά την τελική αξιολόγηση τους. Συνολικά οι εκπαιδευτικοί δείχνουν μια ιδιαίτερα θετική αντίληψη όσον αφορά τις εναλλακτικές τεχνικές, οι οποίες θεωρούν ότι μπορούν να προσδώσουν αρκετά θετικά στοιχεία στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα, παρότι δεν εφαρμόζουν σε μεγάλο βαθμό κάποια από τις εναλλακτικές τεχνικές αξιολόγησης. Θεωρούν ότι μπορεί να εφαρμοστεί ένα εναλλακτικό σύστημα αξιολόγησης στη χώρα μας, χωρίς ωστόσο να παραβλέπουν τις δυσκολίες και τους ανασταλτικούς παράγοντες που υπάρχουν. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αποτελέσματα επιστημονικών ερευνών, τα οποία επιλέχθηκαν να τεθούν υπό συγκριτική προσέγγιση με τα αποτελέσματα της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας. Διαφαίνονται αρκετά κοινά σημεία, καθώς και κάποιες διαφοροποιήσεις στις απόψεις των συμμετεχόντων στις εκάστοτε έρευνες, τα οποία θα αναφερθούν και θα αναλυθούν εκτενέστερα σε επόμενο κεφάλαιο.
Keywords: Αξιολόγηση
Μορφές αξιολόγησης
Σκοποί
Στόχοι
Μέσα έκφρασης αποτελεσμάτων αξιολόγησης
Στάδια
Παραδοσιακές και εναλλακτικές τεχνικές αξιολόγησης
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PanteliadisNikolaosMsc2021.pdf900.55 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons