Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27130
Author: Σαββίδου, Σαββατώ
Title: Η επιμόρφωση των στελεχών εκπαίδευσης και η συμβολή της στην εφαρμογή της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ) στο σύγχρονο σχολείο: ποιοτική έρευνα σε διευθυντές/διευθύντριες σχολείων Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης της δυτικής Θεσσαλονίκης
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία
Supervisor: Καπαχτσή, Βενετία
Abstract: Στην παρούσα έρευνα καταγράφονται οι απόψεις των διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με την αναγκαιότητα των επιμορφωτικών προγραμμάτων, καθώς και η συμβολή της παρεχόμενης επιμόρφωσης στην υιοθέτηση της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας. Ο στόχος της επιμόρφωσης είναι οι διευθυντές να καταρτιστούν επαγγελματικά σε γνώσεις και πρακτικές για να αποκτήσουν δεξιότητες ώστε να αντιμετωπίσουν τα κα-θημερινά εκπαιδευτικά προβλήματα και γενικότερα τις ανάγκες ενός οργανισμού. Επιπλέον, η εν λόγω επιμόρφωση αποβλέπει στην προώθηση εκπαιδευτικών αλλαγών για ένα καινοτόμο και δημιουργικό σχολείο που θα βασίζεται στις αρχές της Διοίκησης Ο-λικής Ποιότητας. Η έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 14 διευθυντές και διευθύντριες, πραγματο-ποιήθηκε την άνοιξη του 2021. Ως ερευνητική μέθοδος επιλέχθηκε η ποιοτική έρευνα με διερευνητικό εργαλείο τη συνέντευξη με βάση ημιδομημένο ερωτηματολόγιο ως οδηγό. Από την επεξεργασία των δεδομένων της έρευνας προέκυψαν τα παρακάτω αποτελέσματα: α) οι συμμετέχοντες εκδήλωσαν θετική στάση για τα προγράμματα επιμόρφωσης και τη συμβολή αυτών για τη δημιουργία ενός ανοιχτού και αποδοτικού σχολείου, β) η πλειονότητα των διευθυντών έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη συμμετοχή σε μορφές και τύπους επιμόρφωσης, με βάση τις ανάγκες στην καθημερινή τους πρακτική, γ) επιπλέον, δήλωσαν ότι επιθυμούν να λάβουν μέσω των επιμορφωτικών προγραμμάτων νέες γνώσεις, να καλλιεργήσουν δεξιότητες, να προωθήσουν καινοτομίες και να αναπτύξουν καλές πρακτικές ώστε να συμβάλουν στην ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου, και τέλος, δ) τονίστηκε η χρηστικότητα της ΔΟΠ σε μελλοντικό χρόνο και η υιοθέτησή της στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, εφόσον προηγηθεί εξειδικευμένη επιμόρφωση από καταρτισμένους επιστήμονες.
Keywords: Επιμόρφωση
Διοίκηση ολικής ποιότητας
Στελέχη εκπαίδευσης
Επαγγελματική ανάπτυξη
Δια βίου εκπαίδευση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SavvidouSavvatoMsc2022.pdf2.05 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons