Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26839
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑγαλιώτης, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΒαλιώτη, Ελένηel
dc.date.accessioned2022-04-28T05:58:26Z-
dc.date.available2022-04-28T05:58:26Z-
dc.date.issued2022el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26839-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.el
dc.description.abstractΟι σύνθετες κοινωνικές δεξιότητες που είναι απαραίτητες για σίγουρη, ανταποκρινόμενη και αμοιβαία επωφελή αλληλεπίδραση με άλλους ανθρώπους είναι σίγουρα από τις πιο σημαντικές δεξιότητες που πρέπει να μάθει ένα παιδί. Η κοινωνική διευκόλυνση ενός ατόμου έχει βαθιές επιπτώσεις για σχεδόν κάθε πτυχή της ζωής - τόσο στην παιδική ηλικία όσο και στην ενήλικη ζωή. Η έλλειψη κοινωνικών δεξιοτήτων μπορεί να οδηγήσει άμεσα σε προβλήματα στις διαπροσωπικές σχέσεις ή μπορεί να επηρεάσει έμμεσα τη βέλτιστη λειτουργία σε σχολικές, επαγγελματικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες. Αυτό επηρεάζει ακόμη περισσότερο τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και διαφορετικό πολιτισμικό επίπεδο, καθώς παρεκκλίνουν, λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών τους, από τους συμμαθητές τους με τυπική ανάπτυξη στην ακαδημαϊκή τους πρόοδο αλλά και στην κοινωνικοποίησή τους. Οι ομάδες που εξετάζονται ως προς τις κοινωνικές τους δεξιότητες είναι παιδιά και έφηβοι με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητα, με Ήπια Νοητική Υστέρηση και διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο. Τα ελλείμματα που παρουσιάζουν χρήζουν θεραπευτικής παρέμβασης με σκοπό την ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων τους και ως επόμενο την ένταξή τους στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Οι κοινωνικές δεξιότητες είναι χρήσιμες, καθώς τα παιδιά σε καθημερινή βάση αλληλεπιδρούν τόσο με συνομηλίκους όσο και με ενήλικες. Λόγω των χαρακτηριστικών της κάθε ομάδας που εξετάζεται στην εργασία - όπως η επιθετικότητα και η παρορμητικότητα – οι συνομήλικοι τυπικής ανάπτυξης αποστασιοποιούν αυτά τα παιδιά, με αποτέλεσμα να μην συνάπτουν εύκολα κοινωνικές σχέσεις.el
dc.format.extent146el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΚοινωνικές δεξιότητεςel
dc.subjectΔιαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότηταel
dc.subjectΉπια Νοητική Υστέρησηel
dc.titleΣύγκριση παιδιών και εφήβων με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητας και συνομηλίκων τους με Ήπια Νοητική Αναπηρία ως προς τις κοινωνικές δεξιότητες: μία βιβλιογραφική ανασκόπηση επιπτώσεων, αξιολογήσεων και παρεμβατικών προγραμμάτωνel
dc.title.alternativeComparison of children and adolescents with ADHD and their peers with Mild Mental Disability in terms of social skills: a literature review of impacts, assessments and intervention programsen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ValiotiEleniMsc2022.pdf1.5 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons