Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26835
Συγγραφέας: Μπαλάσκας, Δημήτριος
Τίτλος: Η Προστασία του καταναλωτή στον τραπεζικό τομέα
Ημερομηνία Έκδοσης: 2021
Τμήμα: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δίκαιο και Οικονομικά
Επόπτης Καθηγητής: Φουντάς, Στυλιανός
Τζίβα, Ευμορφία
Περίληψη: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η εξέταση του θεσμικού πλαισίου προστασίας των καταναλωτών του τραπεζικού κλάδου στην Ελλάδα μέσα από μια θεωρητική προσέγγιση εξέτασης της υπάρχουσας νομοθεσίας και σύγχρονης βιβλιογραφίας. Έμφαση δίνεται σε Κανονισμούς και Οδηγίες της Ε.Ε. οι οποίες καθορίζουν το νομικό και θεσμικό πλαίσιο μέσα στο οποίο προστατεύονται οι καταναλωτές έναντι κακόβουλων πρακτικών των τραπεζών που δρουν τόσο στην Ελλάδα όσο και στις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε.. Ακόμη, παρουσιάζονται ορισμένες βασικές αρχές προστασίας των καταναλωτών οι οποίες έχουν εφαρμοστεί τόσο στην Ευρώπη όσο και στις Η.Π.Α. Μέσα από τη βιβλιογραφική επισκόπηση εξετάζεται το ζήτημα της προστασίας των καταναλωτών όπως το έχουν μελετήσει σύγχρονοι ερευνητές και συγκεκριμένα εξετάζεται ο τρόπος εφαρμογής του ανταγωνισμού στον τραπεζικό κλάδο και πώς η ένταση του ανταγωνισμού επηρεάζει την προστασία των καταναλωτών. Επιπλέον, παρουσιάζονται οι βασικοί κίνδυνοι τους οποίους έχουν να αντιμετωπίσουν οι καταναλωτές και ο τρόπος με τον οποίο η οικονομική κρίση που ξέσπασε τόσο στην Ελλάδα όσο και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες επηρέασε την προστασία των καταναλωτών σε σχέση με τον τραπεζικό τομέα. Το τραπεζικό σύστημα υπέστη μεγάλες αλλαγές και μεταρρυθμίσεις στην χώρα και στην Ε.Ε. εξαιτίας της οικονομικής και χρηματοπιστωτικής κρίσης και οδήγησε στην καθιέρωση ενός πιο εποπτευόμενου θεσμικού πλαισίου στον τραπεζικό τομέα. Η προστασία των καταναλωτών στην Ελλάδα διέπεται από το ευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο μέσα από τους Κανονισμούς και τις Οδηγίες που έχει εκδώσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Τα τελευταία χρόνια οι καταναλωτές αισθάνονται πιο εξοικειωμένοι με τις χρηματοοικονομικές έννοιες και παρά το κενό γνώσης και κατάρτισης που ακόμη υφίσταται σε τραπεζικές έννοιες, έχουν διεκδικήσει και συνεχίζουν να διεκδικούν τα δικαιώματά τους στον τραπεζικό κλάδο. Από την έρευνα προκύπτει ότι υπάρχει μεγάλο κενό στην εκπαίδευση των καταναλωτών σε σχέση με τα δικαιώματά τους και την κατανόηση της πλειοψηφίας των τραπεζικών συμβάσεων και πως απαιτείται μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση και ενημέρωση.
Λέξεις Κλειδιά: Καταναλωτής
Τραπεζικός Τομέας
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΔΠΜΣ Δίκαιο και Οικονομικά (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
BalaskasDimitriosMsc2021.pdf1.03 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.