Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26835
Author: Μπαλάσκας, Δημήτριος
Title: Η Προστασία του καταναλωτή στον τραπεζικό τομέα
Date Issued: 2021
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δίκαιο και Οικονομικά
Supervisor: Φουντάς, Στυλιανός
Τζίβα, Ευμορφία
Abstract: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η εξέταση του θεσμικού πλαισίου προστασίας των καταναλωτών του τραπεζικού κλάδου στην Ελλάδα μέσα από μια θεωρητική προσέγγιση εξέτασης της υπάρχουσας νομοθεσίας και σύγχρονης βιβλιογραφίας. Έμφαση δίνεται σε Κανονισμούς και Οδηγίες της Ε.Ε. οι οποίες καθορίζουν το νομικό και θεσμικό πλαίσιο μέσα στο οποίο προστατεύονται οι καταναλωτές έναντι κακόβουλων πρακτικών των τραπεζών που δρουν τόσο στην Ελλάδα όσο και στις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε.. Ακόμη, παρουσιάζονται ορισμένες βασικές αρχές προστασίας των καταναλωτών οι οποίες έχουν εφαρμοστεί τόσο στην Ευρώπη όσο και στις Η.Π.Α. Μέσα από τη βιβλιογραφική επισκόπηση εξετάζεται το ζήτημα της προστασίας των καταναλωτών όπως το έχουν μελετήσει σύγχρονοι ερευνητές και συγκεκριμένα εξετάζεται ο τρόπος εφαρμογής του ανταγωνισμού στον τραπεζικό κλάδο και πώς η ένταση του ανταγωνισμού επηρεάζει την προστασία των καταναλωτών. Επιπλέον, παρουσιάζονται οι βασικοί κίνδυνοι τους οποίους έχουν να αντιμετωπίσουν οι καταναλωτές και ο τρόπος με τον οποίο η οικονομική κρίση που ξέσπασε τόσο στην Ελλάδα όσο και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες επηρέασε την προστασία των καταναλωτών σε σχέση με τον τραπεζικό τομέα. Το τραπεζικό σύστημα υπέστη μεγάλες αλλαγές και μεταρρυθμίσεις στην χώρα και στην Ε.Ε. εξαιτίας της οικονομικής και χρηματοπιστωτικής κρίσης και οδήγησε στην καθιέρωση ενός πιο εποπτευόμενου θεσμικού πλαισίου στον τραπεζικό τομέα. Η προστασία των καταναλωτών στην Ελλάδα διέπεται από το ευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο μέσα από τους Κανονισμούς και τις Οδηγίες που έχει εκδώσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Τα τελευταία χρόνια οι καταναλωτές αισθάνονται πιο εξοικειωμένοι με τις χρηματοοικονομικές έννοιες και παρά το κενό γνώσης και κατάρτισης που ακόμη υφίσταται σε τραπεζικές έννοιες, έχουν διεκδικήσει και συνεχίζουν να διεκδικούν τα δικαιώματά τους στον τραπεζικό κλάδο. Από την έρευνα προκύπτει ότι υπάρχει μεγάλο κενό στην εκπαίδευση των καταναλωτών σε σχέση με τα δικαιώματά τους και την κατανόηση της πλειοψηφίας των τραπεζικών συμβάσεων και πως απαιτείται μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση και ενημέρωση.
Keywords: Καταναλωτής
Τραπεζικός Τομέας
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Δίκαιο και Οικονομικά (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BalaskasDimitriosMsc2021.pdf1.03 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.