Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26764
Author: Μοιρασγεντή, Μυρτώ
Title: Συμπεριληπτική εκπαίδευση για μαθητές με προβλήματα όρασης
Alternative Titles: Inclusive education for visually impaired students
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος
Abstract: Καθώς η εκπαίδευση έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια, υπάρχουν πολυπλοκότητες πολλών παραγόντων που απαιτούν συνεχή έρευνα για να καταλήξουμε στα πιο αποτελεσματικά πλαίσια και στρατηγικές μάθησης για όλους τους μαθητές. Συνεχίζουν να αυξάνονται τα στοιχεία για την υποστήριξη των θετικών επιπτώσεων της συνεκπαίδευσης για μαθητές με και χωρίς αναπηρία. Αυτή είναι μια συστηματική ανασκόπηση για τη συνεκπαίδευση μαθητών με προβλήματα όρασης. Αυτή η μελέτη επικεντρώθηκε στις αντιλήψεις και τις στάσεις των εκπαιδευτικών γενικής αγωγής απέναντι στους μαθητές με προβλήματα όρασης, τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν αυτοί οι μαθητές σχετικά με την διδασκαλία μαθημάτων και την πρόσβαση σε ακαδημαϊκά θέματα και άλλα καθώς και στα στοιχεία που θα αυξήσουν την προσβασιμότητα στα ακαδημαϊκά αντικείμενα. Πιο αναλυτικά, στηρίχτηκε σε 101 άρθρα και βιβλία από τη διεθνή και την ελληνική βιβλιογραφία από το 1958 έως το 2021. Οι στάσεις των εκπαιδευτικών γενικής αγωγής για την συμπερίληψη των μαθητών με προβλήματα όρασης ήταν τόσο θετικές όσο και αρνητικές και επηρεάστηκαν από παράγοντες που σχετίζονται με το δάσκαλο, το μαθητή και το περιβάλλον. Το να αισθάνεσαι απροετοίμαστος, ένας από τους κύριους παράγοντες που σχετίζονται με τον δάσκαλο, φαινόταν να έχει μεγάλη επίδραση. Οι εκπαιδευτικοί στερούνται κατάρτισης σε τομείς που σχετίζονται με την εκπαίδευση μαθητών με προβλήματα όρασης, γεγονός που μπορεί να εμποδίσει το αποτέλεσμα της επιτυχίας των μαθητών. Οι μαθητές με προβλήματα όρασης απαιτούν εξειδικευμένη κατάρτιση σε διάφορες πτυχές του βασικού προγράμματος σπουδών γενικής αγωγής. Μέχρι αυτή η ανάγκη να ικανοποιηθεί, οι μαθητές με προβλήματα όρασης μπορεί να βρίσκονται σε ελάχιστο επίπεδο προόδου λόγω ανεπαρκούς διδασκαλίας ή έλλειψης πρόσβασης σε υλικό και υπηρεσίες. Όσον αφορά στην πρόσβαση σε ακαδημαϊκά θέματα, τα θέματα που συζητήθηκαν περισσότερο ήταν τα Μαθηματικά, οι Επιστήμες και η Φυσική Αγωγή. Παρόλο που οι μαθητές με προβλήματα όρασης φαινόταν να μελετούν στο επίπεδο του βαθμού τους ή πάνω από αυτό, ο αποκλεισμός τους από τη συμμετοχή σε δραστηριότητες στην τάξη ήταν εμφανής. Δυστυχώς αυτές οι προκλήσεις οδηγούν σε βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες συνέπειες. Βασικά στοιχεία για την αύξηση της προσβασιμότητας στα μαθήματα ήταν: οι καθηγητές γενικής αγωγής που διαθέτουν ένα γενικό σύνολο αποτελεσματικών παιδαγωγικών στρατηγικών, αποτελεσματικών εργαλείων διδασκαλίας-μάθησης και υποστήριξης. Τέλος, τονίστηκε η σημασία της κατάρτισης των εκπαιδευτικών και ενός ολιστικού συστήματος υποστήριξης.
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MoirasgentiMyrtoMsc2022.pdf1.52 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons