Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26760
Author: Καλογριά, Ειρήνη Χρυσοβαλάντου
Title: Οι στάσεις των εκπαιδευτικών γενικής αγωγής απέναντι στη συμπερίληψη μαθητών με οπτική αναπηρία
Alternative Titles: General education teachers’ attitudes toward inclusion of students with visual impairment
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος
Abstract: Στο πλαίσιο του προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών «Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση» του Πανεπιστημίου Μακεδονίας εκπονήθηκε η παρούσα διπλωματική εργασία. Στόχος της η διερεύνηση μέσα από βιβλιογραφική ανασκόπηση των παραγόντων επηρεασμού της στάσης των εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης απέναντι στην συμπερίληψη ατόμων με οπτική αναπηρία στο γενικό σχολείο, η διαφοροποίηση ή όχι της στάσης τους απέναντι στους μαθητές με οπτική αναπηρία σε σχέση με αυτήν απέναντι στους μαθητές με άλλες αναπηρίες και η δυνατότητα αλλαγής της στάσης τους απέναντι στους μαθητές με οπτική αναπηρία. Το μέγεθος της τάξης, η τοποθεσία και ο εξοπλισμός του σχολείου, η εκπαίδευση, η εμπειρία και η ηλικία των εκπαιδευτικών, οι ανησυχίες τους για την πρόοδο των μαθητών και τα χαρακτηριστικά του μαθητή είχαν αντίκτυπο στη στάση των εκπαιδευτικών. Ακόμη, δεν προτίμησαν οι εκπαιδευτικοί τη συμπερίληψη για μαθητές με σοβαρές αναπηρίες σε αντίθεση με μαθητές με ήπιες αναπηρίες. Τα αποτελέσματα αποκάλυψαν ότι η κύρια υποστήριξη, με τη μορφή συναισθηματικής, εργαλειακής και εκπαιδευτικής υποστήριξης είχαν θετικό αντίκτυπο στη στάση των εκπαιδευτικών απέναντι στη συμπερίληψη μαθητών με ειδικές ανάγκες, στο αίσθημα αυτεπάρκειας, στην αύξηση κινήτρων, στη μείωση των ανησυχιών τους. Συνεπώς συνιστάται η εξασφάλιση εξειδικευμένων και έμπειρων επαγγελματιών ειδικά για τις σοβαρές αναπηρίες, ο εξοπλισμός των τάξεων, η μείωση του μεγέθους τους, η άμεση κατάρτιση και επιμόρφωση μέσω μακροπρόθεσμων προγραμμάτων στη διδακτική, στις υποστηρικτικές τεχνικές, στην προσαρμογή της διδασκαλίας για μαθητές με οπτική αναπηρία και ειδικά για αυτούς με σοβαρές. Συνιστάται μελλοντική έρευνα για περαιτέρω διερεύνηση.
Keywords: Teachers
Attitudes
Changing attitudes
Factors
Visual impairment
Visual disability
Inclusion
Inclusive education
People with special educational needs
People with disabilities
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KalogriaEiriniChrysovalantouMsc2022.pdf996.29 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons