Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26708
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠαπαδόπουλος, Κωνσταντίνοςel
dc.contributor.authorΛουκά, Μαρίαel
dc.date.accessioned2022-04-04T05:59:42Z-
dc.date.available2022-04-04T05:59:42Z-
dc.date.issued2022el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26708-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.el
dc.description.abstractΤις τελευταίες δεκαετίες οι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης έχουν εισχωρήσει όσο ποτέ άλλοτε στην ανθρώπινη καθημερινότητα. Πλήθος ερευνών έχει παρατηρηθεί στη διεθνή βιβλιογραφία αναφορικά με τη λειτουργία τους. Παρόλα αυτά, απουσιάζουν έρευνες, οι οποίες εξετάζουν την σύνδεση των ιστοτόπων κοινωνικής δικτύωσης με τους πολλαπλούς τύπους νοημοσύνης που διαθέτει ο κάθε άνθρωπος. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει τη σχέση ανάμεσα στο προφίλ πολλαπλών τύπων νοημοσύνης με τον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης του Facebook στα άτομα με κινητική και οπτική αναπηρία. Η έρευνα διενεργήθηκε με ένα ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς, το οποίο απαρτιζόταν από ένα ερωτηματολόγιο που διερευνούσε το προφίλ των πολλαπλών τύπων νοημοσύνης, ενώ το δεύτερο ερωτηματολόγιο σχετιζόταν με τη συλλογή δεδομένων που αφορούν τη χρήση του Facebook. Εκατόν σαράντα δύο ενήλικοι χρήστες του Facebook, εβδομήντα δύο εκ των οποίων με κινητική αναπηρία και εβδομήντα με οπτική αναπηρία από την Ελλάδα συμμετείχαν στην έρευνα μετά από δειγματοληψία ευκαιρίας. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως οι δύο πιο ανεπτυγμένοι τύποι νοημοσύνης αναφορικά με τη συχνότητα επικοινωνίας με τα κοινωνικά των συμμετεχόντων στον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης του Facebook αποτέλεσαν η διαπροσωπική και η ενδοπροσωπική νοημοσύνη, ενώ στο σύνολο των δραστηριοποιήσεων παρατηρήθηκε αυξημένη τάξη ανάπτυξης των υπολοίπων νοημοσυνών. Οι συμμετέχοντες είχαν πάνω από χίλιους «Φίλους» και χρησιμοποιούσαν για περίπου τέσσερεις ώρες ημερησίως το Facebook. Οι πιο συχνή επικοινωνία στο Facebook γινόταν με τους «Φίλους» των χρηστών. Οι συμμετέχοντες ανέφεραν πως το Facebook βοήθησε αρκετά στην ενίσχυση της κοινωνικοποίησής τους. Οι νεότεροι σε ηλικία χρήστες φαίνεται να δραστηριοποιούνταν και να επικοινωνούσαν με το κοινωνικό τους δίκτυο πιο συχνά. Επομένως, η διαπροσωπική, η ενδοπροσωπική, η χωρική και η γλωσσική νοημοσύνη αποτελούν βασική προϋπόθεση επικοινωνίας με το κοινωνικό δίκτυο των χρηστών. Τα αποτελέσματα φανερώνουν πως η δραστηριότητα των χρηστών στο Facebook επηρεάζεται από το τους πολλαπλούς τύπους νοημοσύνης που έχουν αναπτύξει και τους καθιστούν ξεχωριστού τόσο στον εντός όσο και στον εκτός σύνδεσης κόσμο.el
dc.format.extent158el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/en
dc.subjectΠολλαπλοί τύποι νοημοσύνηςel
dc.subjectGardneren
dc.subjectΚινητική αναπηρίαel
dc.subjectΟπτική αναπηρίαel
dc.subjectΙστότοποι κοινωνικής δικτύωσηςel
dc.subjectFacebookel
dc.titleΠολλαπλή νοημοσύνη, κοινωνικά δίκτυα και συχνότητα επικοινωνίας σε άτομα με αναπηρία.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LoukaMariaMsc2022.pdf4.24 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons