Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26680
Author: Κοκκινίδου, Παρασκευή
Title: Διδασκαλία αριθμητικών συνδυασμών σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες με τα σχολικά εγχειρίδια των μαθηματικών Β΄ και Γ΄ δημοτικού: εε ποιον βαθμό τα εγχειρίδια πληρούν διεθνή κριτήρια αξιολόγησης ποιότητας και τι πιστεύουν για αυτά οι εκπαιδευτικοί;
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Abstract: Η παρούσα έρευνα έχει ως στόχο την αξιολόγηση των σχολικών εγχειριδίων των Μαθηματικών των Β’ και Γ’ τάξεων του Δημοτικού ως προς τη λειτουργικότητά τους για τη διδασκαλία των Αριθμητικών Συνδυασμών σε μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και τη διερεύνηση του βαθμού χρήσης των συγκεκριμένων εγχειριδίων από τους εκπαιδευτικούς, μιας και διαπιστώθηκε η απουσία σχετικής έρευνας στο διεθνή επιστημονικό χώρο. Η ερευνητική διαδικασία πραγματοποιήθηκε μέσω αυτοσχέδιου ερωτηματολογίου με ερωτήσεις κλειστού τύπου και η ανάλυση των δεδομένων που προέκυψαν πραγματοποιήθηκε στο στατιστικό πρόγραμμα SPSS version 25. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 249 εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψε ότι οι εκπαιδευτικοί θεωρούν τα υπό μελέτη μαθηματικά σχολικά εγχειρίδια ανεπαρκή. Συγκεκριμένα, φάνηκε ότι και τα δύο αυτά εγχειρίδια δεν ανταποκρίνονται σε ικανοποιητικό βαθμό σε κανένα από τα διεθνή κριτήρια αξιολόγησης ποιότητας. Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί του δείγματος δε στηρίζονται αποκλειστικά στα σχολικά εγχειρίδια των Μαθηματικών για τη διδασκαλία των μαθητών τους με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες κι ότι συχνά αναζητούν συμπληρωματικό υλικό σχετικά με τους Αριθμητικούς Συνδυασμούς σε διαφορετικές πηγές. Τέλος, από τα δημογραφικά στοιχεία των συμμετεχόντων, μόνο το φύλο και τα χρόνια υπηρεσίας των εκπαιδευτικών φάνηκαν να επηρεάζουν τις αντιλήψεις τους και τον τρόπο με τον οποίο αξιολογούν και χρησιμοποιούν τα μαθηματικά εγχειρίδια. Επομένως, τα ερευνώμενα σχολικά εγχειρίδια φαίνεται να παρουσιάζουν ανεπάρκειες και ελλείψεις ως προς τη λειτουργικότητά τους για τη διδασκαλία των Αριθμητικών Συνδυασμών σε μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, γεγονός που όπως διαπιστώθηκε οδηγεί τους εκπαιδευτικούς στο να μη στηρίζονται πλήρως σε αυτά και να μην τα αξιοποιούν ως πολύπλευρες πηγές μάθησης. Βάσει των ευρημάτων, λοιπόν, τα συγκεκριμένα μαθηματικά εγχειρίδια χρήζουν βελτιώσεων και τροποποιήσεων, ή ακόμα και αναθεωρήσεων.
Keywords: Αξιολόγηση σχολικών εγχειριδίων
Αριθμητικοί συνδυασμοί
Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Απόψεις εκπαιδευτικών
Χρήση εγχειριδίων από εκπαιδευτικούς
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KokkinidouParaskeviMsc2022.pdf1.9 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons