Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26647
Συγγραφέας: Λουίζου, Μαρία
Τίτλος: Διαδικτυακές εξετάσεις στην περίοδο Covid-19
Ημερομηνία Έκδοσης: 2022
Τμήμα: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στα Πληροφοριακά Συστήματα
Επόπτης Καθηγητής: Οικονομίδης, Αναστάσιος
Περίληψη: Τον Μάρτιο του 2020 εμφανίστηκε αναπάντεχα η νόσος του Covid-19, η οποία προκάλεσε μεγάλη ταραχή σε πολλούς τομείς στη ζωή των ανθρώπων. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η εξέταση και ανάλυση των αλλαγών που επήλθαν στην ακαδημαϊκή κοινότητα όσο αφορά τον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων, οι οποίες διενεργήθηκαν εξ’ αποστάσεως τόσο στα ελληνικά πανεπιστήμια όσο και στα πανεπιστήμια της αλλοδαπής. Ειδικότερα, στόχος της εργασίας είναι να εντοπισθούν και να μελετηθούν τα ερευνητικά θέματα που δεν μελετήθηκαν από τους αρθρογράφους και ερευνητές που ασχολήθηκαν με το θέμα των διαδικτυακών εξετάσεων κατά τη διάρκεια του Covid-19. Κατόπιν μελέτης πολλών άρθρων κυρίως ξένων χωρών, επέλεξα κάποια ενδεικτικά στα οποία παρατήρησα την έλλειψη της πλήρους ανάλυσης αξιοσημείωτων θεμάτων. Τα θέματα που δεν μελετήθηκαν, είναι το μέγεθος εφικτότητας στην τοποθέτηση τεχνολογικού εξοπλισμού στα σπίτια κατά τη διάρκεια των εξετάσεων, το μέγεθος της καταπάτησης των βασικών ανθρώπινων δικαιωμάτων και της προστασίας των προσωπικών δεδομένων με τη μέθοδο των διαδικτυακών εξετάσεων. Ακόμα, αν η μέθοδος των διαδικτυακών εξετάσεων είναι αρκετά δοκιμασμένη μέθοδος σε βάθος χρόνου, ώστε να ισχυριστεί κάποιος με βεβαιότητα ότι είναι αποδοτική, πώς είναι η ψυχολογία των ατόμων που εξετάζονται με αυτή τη μέθοδο, ενώ ταυτόχρονα «βιώνουν» το ψυχολογικό φορτίο της πανδημίας και του εγκλεισμού, αν πραγματοποιείται επιμόρφωση για τη χρήση της μεθόδου MOOC, αν εξετάζεται η διαφορετικότητα των φοιτητών καθώς επικρατεί καθολικότητα στην εξ αποστάσεως μέθοδο, αν υπάρχει αξιοπιστία στις εξετάσεις και τέλος η ποιότητα της γνώσης που παρέχεται μέσω ηλεκτρονικών εξετάσεων στην πράξη. Στη συνέχεια, αναφέρω και αναλύω την διαδικασία των ηλεκτρονικών εξετάσεων που εφάρμοσαν δέκα ελληνικά και δέκα ξένα πανεπιστήμια όπως για παράδειγμα τον ψηφιακό χώρο διεξαγωγής των εξετάσεων και τον χώρο εύρεσης θεμάτων, τις προϋποθέσεις εξέτασης, την διάρκεια και τον τρόπο ελέγχου για την αποφυγή της αντιγραφής. Τέλος, προκειμένου να δοθούν απαντήσεις στα παραπάνω θέματα κατασκευάστηκε ένα ερωτηματολόγιο το οποίο μοιράστηκε σε 270 φοιτητές και έτσι οδηγήθηκα στα παρακάτω συμπεράσματα.
Λέξεις Κλειδιά: Δια ζώσης εκπαίδευση
Διαδικτυακές εξετάσεις
Επιτήρηση
Κορωνοϊός
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΔΠΜΣ Πληροφοριακά Συστήματα (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
LouizouMariaMsc2022.pdf1.48 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.