Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26557
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΧατζηδημητρίου, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΣελίδου, Σοφία Στεφανίαel
dc.date.accessioned2022-03-11T08:28:30Z-
dc.date.available2022-03-11T08:28:30Z-
dc.date.issued2022el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26557-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.el
dc.description.abstractΤο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας αναφέρεται στο θεωρητικό υπόβαθρο της μελέτης με βάση την ανάλυση της ελληνικής και ξένης βιβλιογραφίας και αρθρογραφίας. Συγκεκριμένα, παρουσιάζονται και αναλύονται τα πλέον διαδεδομένα εργαλεία ψηφιακού μάρκετινγκ και τα χαρακτηριστικά τους, όπως η Βελτιστοποίηση Μηχανών Αναζήτησης (Search Engine Optimization – SEO), το Μάρκετινγκ Μηχανών Αναζήτησης (Search Engine Marketing – SEM), το Μάρκετινγκ Κοινωνικών Δικτύων (Social Media Marketing), το Μάρκετινγκ Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου (Email Marketing) και το Συνεργατικό Μάρκετινγκ (Affiliate Marketing). Στο δεύτερο κεφάλαιο της εργασίας, πραγματοποιείται βιβλιογραφική ανασκόπηση των ερευνών που έχουν διεξαχθεί για τη χρήση του ψηφιακού μάρκετινγκ στις επιχειρήσεις διεθνώς. Επιπλέον, παρουσιάζονται έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί σχετικά με το digital marketing και την επιρροή του στις επιχειρήσεις. Με βάση τη βιβλιογραφική ανασκόπηση, καταλήγουμε σε βάσιμα συμπεράσματα που αφορούν την εφαρμογή και την αποτελεσματικότητα του ψηφιακού μάρκετινγκ στη διεθνή αγορά. Εν συνεχεία, το τρίτο κεφάλαιο της εργασίας περιλαμβάνει την πρότυπη εμπειρική έρευνα, η οποία μελετάει τις ελληνικές επιχειρήσεις, στις οποίες αποστάλθηκε ερωτηματολόγιο μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για τον σκοπό της έρευνας. Το περιεχόμενο του ερωτηματολογίου αφορούσε τη χρήση ή μη, του ψηφιακού μάρκετινγκ, τον τρόπο που γίνεται από τις επιχειρήσεις και τις μεθόδους και τα εργαλεία που χρησιμοποιούν, τα αποτελέσματα της χρήσης τους, την αξία που προσέθεσε στην επιχείρηση η χρήση του ψηφιακού μάρκετινγκ, αλλά και πιθανές αλλαγές στη στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ που χρησιμοποιούσαν εν μέσω της πανδημίας. Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα συμπεράσματα στα οποία καταλήξαμε με βάση την ανάλυση των απαντήσεων που προηγήθηκε. Σύμφωνα με αυτά, οι ελληνικές επιχειρήσεις φαίνεται να έχουν εντάξει σε σημαντικό βαθμό το ψηφιακό μάρκετινγκ στη στρατηγική τους, αν και υπάρχει ένα ποσοστό της τάξεως του 20% που προτιμά ακόμα το παραδοσιακό μάρκετινγκ. Ωστόσο, πάνω από το ήμισυ (57,1%) αυτών που χρησιμοποιούν παραδοσιακό μάρκετινγκ σκοπεύουν να αναπτύξουν στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ μέσα στο 2022, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία (85%) των επιχειρήσεων που ήδη χρησιμοποιούν ψηφιακό μάρκετινγκ σκοπεύουν να προχωρήσουν σε αλλαγές προκειμένου να βελτιώσουν τη στρατηγική τους. Τα ευρήματα δείχνουν πως η πανδημία φαίνεται να έπαιξε σημαντικό ρόλο σε αυτές τις εξελίξεις, καθώς οι καταναλωτές προκειμένου να καλύψουν διάφορες ανάγκες τους στράφηκαν στα ψηφιακά μέσα, αυξάνοντας τη χρήση του διαδικτύου με σκοπό την επικοινωνία, την αναζήτηση πληροφοριών και τις αγορές προϊόντων και υπηρεσιών. Για τον λόγο αυτό παρατηρείται η αύξηση της ψηφιακής παρουσίας των επιχειρήσεων και της χρήσης των εργαλείων ψηφιακού μάρκετινγκ, ιδιαίτερα τα τελευταία δύο χρόνια. Αξίζει να σημειωθεί πως στη σύγκριση ανάμεσα στα ευρήματα της έρευνας και τα στοιχεία που διαθέταμε από την επισκόπηση της ξένης βιβλιογραφίας, οι ελληνικές επιχειρήσεις του δείγματος φαίνεται να ακολουθούν στρατηγικές που συμβαδίζουν με τα διεθνή δεδομένα ως προς την επιλογή των εργαλείων ψηφιακού μάρκετινγκ και την εφαρμογή τους, με κάποιες ενδιαφέρουσες διαφορές, οι οποίες αναλύονται περαιτέρω στο συγκεκριμένο κεφάλαιο. Κλείνοντας, διατυπώνονται κάποιες προτάσεις σχετικά με τη χρήση του ψηφιακού μάρκετινγκ από τις επιχειρήσεις, οι οποίες μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν ως μια πηγή ενημέρωσης και προβληματισμού σχετικά με τη δική τους στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ. Τέλος, παρατίθενται οι προτάσεις για μελλοντική έρευνα και οι περιορισμοί της παρούσας έρευνας.el
dc.format.extent128el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/en
dc.subjectΕργαλεία Ψηφιακού Μάρκετινγκel
dc.subjectΣυγκριτική αξιολόγησηel
dc.titleΣυγκριτική αξιολόγηση εργαλείων ψηφιακού μάρκετινγκ: διερεύνηση της Διεθνούς και της ελληνικής εμπειρίαςel
dc.title.alternativeBenchmarking of digital marketing tools: researching the international and Greek experienceen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΔιατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεωνel
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SelidouSofiaStefaniaMsc2022.pdf2.31 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons