Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26015
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΣυριοπούλου-Δελλή, Χριστίναel
dc.contributor.authorΛαμπαδά, Μαρίαel
dc.date.accessioned2021-12-13T08:32:57Z-
dc.date.available2021-12-13T08:32:57Z-
dc.date.issued2021el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26015-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.el
dc.description.abstractΌπως έχει φανερωθεί από πλήθος ερευνών, η Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος βρίσκεται σε συννοσηρότητα με το άγχος. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την ύπαρξη άγχους στα παιδιά με ΔΑΦ. Για τη διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο School Anxiety Scale – Teachers Review (SAS-TR), το οποίο συμπληρώθηκε από 126 εκπαιδευτικούς. Αναλυτικότερα, οι 63 ήταν εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής και οι υπόλοιποι 63 εκπαιδευτικοί γενικής εκπαίδευσης. Σύμφωνα με την στατιστική ανάλυση που έγινε μέσω SPSS, προέκυψε ότι τα παιδιά με ΔΑΦ εμφανίζουν συχνά εκδηλώσεις άγχους. Επιπρόσθετα, το 50,8% των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής δήλωσαν ότι τα παιδιά με ΔΑΦ βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο όσο αφορά το κοινωνικό άγχος, ενώ μόνο το 12,7% βρίσκεται σε φυσιολογικό επίπεδο, σε αντίθεση με τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης που είναι στο 31,7%. Όσο αφορά το γενικευμένο άγχος δεν παρουσιάστηκε κάποια σημαντική διαφοροποίηση. Αντίθετα, για το συνολικό άγχος παρατηρείται ότι η πλειοψηφία των παιδιών με ΔΑΦ βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα (46%), ενώ το 39,7% των παιδιών τυπικής ανάπτυξης βρίσκεται στο κλινικό φάσμα. Συνεχίζοντας, παρατηρήθηκε ότι οι καταστάσεις που προκαλούν περισσότερο άγχος στα παιδιά με ΔΑΦ και τυπικής ανάπτυξης διαφέρουν. Συγκεκριμένα, τα παιδιά με ΔΑΦ φαίνεται να διστάζουν να μιλήσουν όταν βρίσκονται σε μία ομάδα ανθρώπων περισσότερο από ότι τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης, ενώ η κατάσταση που επηρεάζει περισσότερο τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης είναι ο φόβος για λάθη. Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής έρχονται να προστεθούν στην ήδη υπάρχουσα βιβλιογραφία για το άγχος.el
dc.format.extent94el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/en
dc.subjectΆγχοςel
dc.subjectΑυτισμόςel
dc.subjectΕκδηλώσεις άγχουςel
dc.titleΆγχος σε παιδιά με ΔΑΦ: Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LampadaMariaMsc2021.pdf2.09 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons