Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25947
Title: Η μουσική αγωγή ως μέσο ανάπτυξης της συναισθηματικής νοημοσύνης των παιδιών
Authors: Εμμανουήλ, Θεοδώρα
Keywords: Συναισθηματική νοημοσύνη
Μουσική αγωγή
Συναισθηματική διαπαιδαγώγηση
Issue Date: 2021
Publisher: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Abstract: Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματεύεται το ζήτημα της συναισθηματικής νοημοσύνης των παιδιών και τον τρόπο με τον οποίο η μουσική αγωγή μπορεί να συμβάλλει στην καλλιέργειά της. Ο όρος συναισθηματική νοημοσύνη αποτελείται από δύο ευρύτερους όρους: το συναίσθημα και τη νοημοσύνη, για τους οποίους μέχρι και σήμερα δεν υπάρχει ένας και μοναδικός ορισμός.. Οι προσπάθειες για τον ορισμό του συναισθήματος άρχισαν από τα αρχαία χρόνια, ενώ για τον ορισμό της νοημοσύνης ξεκίνησαν στις αρχές του 20ου αιώνα. Η συναισθηματική νοημοσύνη περιλαμβάνει μια πληθώρα χαρακτηριστικών. Ένας άνθρωπος με ανεπτυγμένο δείκτη συναισθηματικής νοημοσύνης είναι ικανός να αναγνωρίζει τα συναισθήματά του, τα συναισθήματα των άλλων, να δημιουργεί δεσμούς με τους ανθρώπους γύρω του, να παρακινεί τον εαυτό του, να προσαρμόζεται σε περιόδους αλλαγών και να διατηρεί τις ηθικές του αξίες. Κατά το πέρασμα των χρόνων, έχουν αναπτυχθεί πληθώρα εργαλείων που μπορούν να μετρήσουν τη συναισθηματική νοημοσύνη αλλά και πληθώρα κριτικών θέσεων σχετικά με τους ορισμούς και τις θεωρίες της συναισθηματικής νοημοσύνης καθώς και τα εργαλεία μέτρησής της. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος και οι πολλαπλές λειτουργίες του παίζουν σημαντικό ρόλο στην επεξεργασία των εξωτερικών ερεθισμάτων και των συναισθημάτων. Ενδιαφέρον παρουσιάζει τρόπο με τον οποίο ο εγκέφαλος κάνει τις επεξεργασίες αυτές καθώς και ο τρόπος με τον οποίο προχωρά από το στάδιο της επεξεργασίας στο στάδιο της εξωτερίκευσης ή μη των συναισθημάτων αυτών. Η ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης λαμβάνει χώρα από τη βρεφική κιόλας ηλικία έως και την ενηλικίωση. Συγκεκριμένα υπάρχουν 4 στάδια ανάπτυξης: η βρεφική ηλικία (με 3 υποστάδια), η νηπιακή ηλικία, η παιδική (με 2 υποστάδια) και τέλος η εφηβική. Ο χώρος της εκπαίδευσης παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης των παιδιών, ενώ η μουσική και η μουσική αγωγή μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την καλλιέργεια και ανάπτυξή της.
Description: Πτυχιακή εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Η βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της πτυχιακής μόνο σε ηλεκτρονική μορφή.
URI: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25947
Rights: Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Τμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης (Π)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
EmmanouilTheodoraPe2021.pdf1.19 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons