Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25916
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑνδρούτσου, Δέσποιναel
dc.contributor.authorΤσαβδαρίδου, Μαρίαel
dc.date.accessioned2021-11-12T10:16:10Z-
dc.date.available2021-11-12T10:16:10Z-
dc.date.issued2021el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25916-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.el
dc.description.abstractΤο θέμα που πραγματεύεται η παρούσα διπλωματική εργασία, αφορά τη μελέτη του αναπόφευκτου φαινομένου των ενδοσχολικών συγκρούσεων και της διαχείρισής τους, από τα Διευθυντικά στελέχη, σε σχέση με το διδακτικό προσωπικό του εκπαιδευτικού οργανισμού, με το οποίο συνεργάζονται στενά. Επιπρόσθετα, διερευνώνται οι πηγές δημιουργίας των διενέξεων, καθώς και ο ρόλος που διαδραματίζουν τα στελέχη πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, για την αποτελεσματική διαχείριση αυτών. Σκοπός της εργασίας είναι να αναδείξει τον πρωταγωνιστικό ρόλο των διευθυντών/ντριών, τις στρατηγικές που εφαρμόζουν στην επίλυση του συγκρουσιακού φαινομένου και τις βαθύτερες αιτίες του, που επηρεάζουν την εύρυθμη λειτουργία και πρόοδο των εκπαιδευτικών οργανισμών. Η έρευνα, εκτός από τη βιβλιογραφική επισκόπηση, αξιοποίησε την ποσοτική μέθοδο, με την αποστολή ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων, σε δείγμα 100 στελεχών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που υπηρετούν στις περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας, Θεσσαλίας, Αττικής και Ιονίων Νήσων. Για τη στατιστική επεξεργασία και ανάλυση των στοιχείων, αξιοποιήθηκε το στατιστικό λογισμικό SPSS, Version 28. Πραγματοποιήθηκε έλεγχος υποθέσεων Χ2, T-test και ανάλυση διακύμανσης ANOVA. Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν ως πιο σημαντική πηγή συγκρούσεων, τον τρόπο διοίκησης του διευθυντή/ντριας, έπονται κατά φθίνουσα σειρά, οι ατομικοί παράγοντες, οι οργανωτικές αδυναμίες, η προβληματική επικοινωνία, η ύπαρξη συγκρουόμενων στόχων, οι περιορισμένοι πόροι και τελευταίο το εξωτερικό περιβάλλον. Επικρατέστερη μέθοδος διαχείρισης συγκρούσεων, δηλώνεται η συνεργασία, ακολουθούν ο συμβιβασμός, η προσαρμογή, η αποφυγή, αντίθετα η επιβολή φαίνεται να αποφεύγεται. Δε διαπιστώθηκε στατιστικά σημαντική διαφορά που αφορά στο ρόλο που διαδραματίζουν τα δημογραφικά στοιχεία, εκτός από ορισμένα. Προκύπτουν αποκλίσεις στη διαχείριση των διενέξεων, που σχετίζονται με το φύλο, αναφορικά με τη μέθοδο της προσαρμογής, της αποφυγής και του συμβιβασμού. Τα έτη άσκησης διευθυντικού έργου, όπως αναδείχθηκε, είναι μια παράμετρος που μπορεί να επιδράσει στον τρόπο αντιμετώπισης των συγκρούσεων, σε σχέση με τη μέθοδο της αποφυγής και του συμβιβασμού.el
dc.format.extent125el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΣυγκρούσειςel
dc.subjectΠηγές ενδοσχολικών συγκρούσεωνel
dc.subjectΜέθοδοι διαχείρισης ενδοσχολικών συγκρούσεωνel
dc.subjectΔιευθυντής/ντρια σχολείουel
dc.titleΑντιλήψεις διευθυντικών στελεχών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με τη διαχείριση των ενδοσχολικών συγκρούσεων: ο ρόλος του ηγέτη διευθυντήel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσίαel
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsavdaridouMariaMsc2021.pdf2.63 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.