Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25905
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑνδρούτσου, Δέσποιναel
dc.contributor.authorΜπορδούδη, Ευαγγελίαel
dc.date.accessioned2021-11-08T07:53:02Z-
dc.date.available2021-11-08T07:53:02Z-
dc.date.issued2021el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25905-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.el
dc.description.abstractΟι επικοινωνιακές δεξιότητες, οι οποίες συνιστούν μέρος των βασικότερων ηγετικών δεξιοτήτων, συμβάλλουν σημαντικά στην άσκηση μίας επιτυχημένης ηγεσίας σε μια σχολική μονάδα και στη διαμόρφωση αρμονικών διαπροσωπικών σχέσεων. Για τον παραπάνω λόγο, αποτέλεσαν το επίκεντρο της παρούσας έρευνας. Πιο συγκεκριμένα, μέσω του ερωτηματολογίου, ως ερευνητικό εργαλείο, πραγματοποιήθηκε η διερεύνηση των επικοινωνιακών δεξιοτήτων των διευθυντών/ντριών σχολικών μονάδων, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, του Νομού Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο μίας συγκριτικής προσέγγισης, σύμφωνα με τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών. Βάσει των δεδομένων που συλλέχθηκαν, από τις δηλώσεις 120 εκπαιδευτικών, διερευνήθηκε ο βαθμός κατοχής και αξιοποίησης των επικοινωνιακών δεξιοτήτων από την πλευρά των διευθυντών/ντριών, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, και πραγματοποιήθηκαν συσχετίσεις μεταξύ των δημογραφικών χαρακτηριστικών τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των διευθυντών/ντριών με κάθε μία από τις διαστάσεις, που καλύπτουν το εύρος των επικοινωνιακών δεξιοτήτων. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψε ότι οι διευθυντές/ντριες κατέχουν σε ικανοποιητικό βαθμό επικοινωνιακές δεξιότητες. Επιπρόσθετα, αναδείχθηκαν οι επικοινωνιακές δεξιότητες, στις οποίες οι διευθυντές/ντριες υστερούν ή υπερτερούν αντίστοιχα. Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχει διαφοροποίηση του βαθμού κατοχής επικοινωνιακών δεξιοτήτων μεταξύ των διευθυντών/ντριών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με εξαίρεση εκείνων της διαχείρισης της επικοινωνιακής διαδικασίας, στις οποίες φάνηκε να διαφοροποιούνται, με τους διευθυντές/ντριες Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να τις αξιοποιούν πιο αποτελεσματικά. Τέλος, ακολούθησαν και συσχετίσεις μεταξύ των δημογραφικών χαρακτηριστικών τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των διευθυντών/ντριών, όσον αφορά τον βαθμό κατοχής επικοινωνιακών δεξιοτήτων από την πλευρά των τελευταίων και προέκυψαν τα ανάλογα συμπεράσματα.el
dc.format.extent195el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΕπικοινωνίαel
dc.subjectΕπικοινωνιακές δεξιότητεςel
dc.subjectΔιευθυντής/ντριαel
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.subjectΔιοίκησηel
dc.subjectΣχολική μονάδαel
dc.titleΔιερεύνηση των απόψεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σχετικά με τις επικοινωνιακές δεξιότητες των διευθυντών/ντριών τους – μια συγκριτική προσέγγισηel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσίαel
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BordoudiEvangeliaMsc2021.pdf2.44 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.