Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25886
Author: Τρούπη, Χριστίνα
Title: Συμπεριφορά καταναλωτή και ηλεκτρονικό εμπόριο: ηλεκτρονικές αγορές εν μέσω πανδημίας
Date Issued: 2021
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Χατζηθωμάς, Λεωνίδας
Abstract: Η πανδημία του Covid-19 έχει αναγκάσει πολλούς από τους καταναλωτές να αλλάξουν δραστικά τις αγοραστικές τους συνήθειες. Οι ηλεκτρονικές αγορές αυξήθηκαν από την αρχή της πανδημίας έως σήμερα, μάλιστα αρκετοί από τους καταναλωτές πραγματοποίησαν ηλεκτρονική αγορά για πρώτη φορά λόγω τον κλειστών φυσικών καταστημάτων κατά την διάρκεια των δυο lockdown. Οι μακροπρόθεσμες αλλαγές που θα επιφέρει η πανδημία στην συμπεριφορά του καταναλωτή είναι ακόμα άγνωστες. Η παρούσα διπλωματική εργασία είναι μια προσπάθεια διερεύνησης των αλλαγών αυτών. Πέρα από την βιβλιογραφική επισκόπηση διενεργήθηκε ποσοτική έρευνα η οποία σχετίζεται με την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών στο διαδίκτυο, κατά την διάρκεια της πανδημίας, βασισμένη στις ηδονικές και χρηστικές αξίες των καταναλωτών, την πρόθεση αγοράς, την στάση τους απέναντι στις ηλεκτρονικές αγορές, την ικανοποίηση τους καθώς και την τρέχουσα κατάσταση της πανδημίας την οποία διανύουμε. Το μοντέλο της έρευνα βασίστηκε στον συνδυασμό του μοντέλου αποδοχής της Τεχνολογίας (ΤΑΜ) και των καταναλωτικών αξιών και μετέπειτα προσαρμόστηκε στις ανάγκες της έρευνας. Η συγκέντρωση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου. Συμπληρώθηκαν 238 ερωτηματολόγια και αναλύθηκαν με πρόγραμμα στατιστικής. Από την ανάλυση των ευρημάτων προέκυψε πως η στάση απέναντι στις ηλεκτρονικές αγορές επηρεάζεται από την τρέχουσα κατάσταση της πανδημίας, ενώ η ικανοποίηση από τις ηδονικές αξίες.
Keywords: Συμπεριφορά καταναλωτή
Πανδημία Covid-19
Πρόθεση αγοράς
Ηλεκτρονικές αγορές
Ικανοποίηση καταναλωτή
Χρηστικές αξίες
Ηδονικές αξίες
TAM
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Rights: CC0 1.0 Παγκόσμια
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TroupiChristinaMsc2021.pdf2.42 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons