Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25868
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑνδρούτσου, Δέσποιναel
dc.contributor.authorΠαυλίδης, Παναγιώτηςel
dc.date.accessioned2021-10-18T08:56:14Z-
dc.date.available2021-10-18T08:56:14Z-
dc.date.issued2021el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25868-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.el
dc.description.abstractΗ παρούσα μελέτη επικεντρώθηκε στη διερεύνηση της Επαγγελματικής Ποιότητας Ζωής των εκπαιδευτικών που εργάζονται τόσο στη Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια εκπαιδευτική βαθμίδα. Πιο συγκεκριμένα, διερευνήθηκαν οι διαστάσεις της Επαγγελματικής Ποιότητας Ζωής τους, οι οποίες είναι η Ικανοποίηση Συμπόνιας, η Επαγγελματική Εξουθένωση και το Δευτερεύον Τραυματικό Στρες. Επιπλέον, μελετήθηκε η επιρροή της βαθμίδας εκπαίδευσης εργασίας στην Ικανοποίηση Συμπόνιας των εκπαιδευτικών. Στη συνέχεια, ερευνήθηκε η ύπαρξη συσχέτισης ανάμεσα στο φύλο και την Επαγγελματική Εξουθένωση αλλά και η συσχέτιση ανάμεσα στο Δευτερεύον Τραυματικό Στρες και την επαγγελματική υπηρεσία των εκπαιδευτικών. Το δείγμα της μελέτης αποτέλεσαν 120 εκπαιδευτικοί, ηλικίας 20 με 51 ετών που εργάζονται είτε σε δημόσιες είτε σε ιδιωτικές σχολικές μονάδες. Προκειμένου να συλλεχθούν τα δεδομένα για την Επαγγελματική Ποιότητα Ζωής τους, επιλέχθηκε η ποσοτική ερευνητική μέθοδος και γι’ αυτό χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα Professional Quality of Life Measure: Compassion Satisfaction and Fatigue, Version 5 (ProQOL) (Stamm, 2009). Η στατιστική ανάλυση που ακολούθησε, έγινε με την αξιοποίηση του στατιστικού λογισμικού SPSS 25. Από την επεξεργασία των δεδομένων προέκυψε ότι το επίπεδο της Ικανοποίησης Συμπόνιας ήταν μέτριο προς υψηλό ενώ τα επίπεδα της Επαγγελματικής Εξουθένωσης και του Δευτερεύοντος Τραυματικού Στρες ήταν χαμηλά προς μέτρια. Επιπρόσθετα, βρέθηκε μη στατιστικά σημαντικό αποτέλεσμα αναφορικά με τη διαφοροποίηση της βαθμίδας εκπαίδευσης εργασίας με την Ικανοποίηση Συμπόνιας. Επιπλέον, βρέθηκε στατιστικά σημαντικό αποτέλεσμα σχετικά με τη συσχέτιση του φύλου με την Επαγγελματική Εξουθένωση. Πέρα από αυτό, διαφάνηκε ότι υπάρχει στατιστικά σημαντική σχέση ανάμεσα στο Δευτερεύον Τραυματικό Στρες και την επαγγελματική υπηρεσία των εκπαιδευτικών. Εν κατακλείδι, ορισμένα από τα συμπεράσματα της έρευνας είτε επιβεβαιώνονται είτε αναιρούνται από προγενέστερες έρευνες.el
dc.format.extent94el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/en
dc.subjectΕπαγγελματική ποιότητα ζωήςel
dc.subjectΕκπαιδευτικόςel
dc.subjectΙκανοποίηση συμπόνιαςel
dc.subjectΕπαγγελματική εξουθένωσηel
dc.subjectΔευτερεύον τραυματικό στρεςel
dc.subjectCompassion satisfactionen
dc.subjectBurnouten
dc.subjectSecondary traumatic stressen
dc.titleΗ Διερεύνηση της επαγγελματικής ποιότητας ζωής των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςel
dc.title.alternativeThe Investigation of the professional quality of life of Primary and Secondary education teachersen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσίαel
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PavlidisPanagiotisMsc2021.pdf1.55 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons