Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25808
Author: Μάνου, Γεωργία
Title: Διοίκηση εφοδιαστικής αλυσίδας εν μέσω πανδημίας Covid-19: Η περίπτωση της Zara στην Βόρεια Ελλάδα
Date Issued: 2021
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Τσιρώνης, Λουκάς
Abstract: Το ιδιαίτερο επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρείας Ζara καθοδηγείται από τις δυνατότητες μίας εφοδιαστικής αλυσίδας. Είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον ότι το μοντέλο που έκανε την εταιρεία να είναι πρώτη στον κλάδο της διέπεται από κανόνες διαχείρισης που δεν ακολουθούν την παραδοσιακούς κανόνες διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η βασική στρατηγική της Zara είναι η επίτευξη ανάπτυξης μέσω διαφοροποίησης με κάθετες ενσωματώσεις. Πιο συγκεκριμένα, προσαρμόζει σχέδια ραπτικής με αποτέλεσμα να κατασκευάζει και να διανέμει τα τελικό προϊόν στην λιανική πώληση εντός δύο εβδομάδων από το αρχικό σχέδιο που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στις πασαρέλες. Αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τον μέσο όρο των έξι μηνών που χρειάζονται για την παραγωγή ειδών στη βιομηχανία της μόδας. Οι βασικές λειτουργίες της εφοδιαστικής αλυσίδας λειτουργούν ταχύτατα, προσφέροντας στους πελάτες της τεράστια ποικιλία ρούχων. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται ένα αίσθημα αποκλειστικότητας πάνω στο οποίο βασίζεται η φιλοσοφία της εταιρείας, η οποία εκτός των άλλων δεν ξοδεύει πολλά χρήματα για διαφημίσεις, αλλά βασίζεται στην διαφήμιση από στόμα σε στόμα.
Keywords: Εφοδιαστική αλυσίδα
Covid-19
Πανδημία
Zara
Bόρεια Ελλάδα
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ManouGeorgiaMsc2021.pdf1.46 MBAdobe PDFView/Open
ManouGeorgiaMsc2021present.pdf337.64 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons