Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25749
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorZervas, Athanasiosen
dc.contributor.authorApostolou, Andreas- Foivosen
dc.date.accessioned2021-08-25T10:17:04Z-
dc.date.available2021-08-25T10:17:04Z-
dc.date.issued2021el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25749-
dc.descriptionΔιατριβή (Διδακτορική--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.el
dc.description.abstractThe purpose of this dissertation is to shed light on the historical significance and stylistic diversity of Leo Ornstein’s music. During the course of my doctoral research, I performed several of Ornstein’s most characteristic piano works, and I researched both published and unpublished resources. A milestone in my research includes my unexpected discovery of a previously overlooked Ornstein manuscript of a piano sonata, Sonata pour le Piano (1917), that I found in the “Leo Ornstein Papers” archive at the Irving S. Gilmore Music Library, Yale University. I provide herein the first edition and extensive analysis of this remarkable unpublished work. Based on the above research, I propose new methods of analyzing Ornstein’s music using the following: pitch sets, contour segmentation, post-tonal theory, and motivic cells, in order to define the basic traits of his pianistic idiom. The comparative analysis of his piano works and the recurring patterns in his writing style, which ranges from modernism to neoromanticism enriched with Hebraic elements, define the characteristics and evolution of his work. Furthermore, in order to gain an in-depth understanding of Leo Ornstein’s life, work, and legacy, I interviewed his son, Severo Ornstein, for his uniquely significant role as a preserver, transcriber, and publisher of his father’s entire opus, as well as a pioneer of musical notation software with the creation of “Mockingbird” in 1980. Finally, I investigate the multifaceted reasons behind Ornstein’s rise to fame and his subsequent withdrawal from the international music scene, by researching his career as a pianist and composer, and his connection to early modernist circles in the US during the period of 1910–1920.en
dc.description.abstractΣτόχος της παρούσας έρευνας είναι να αναδειχθεί η ιστορική σημαντικότητα και στυλιστική ποικιλότητα της μουσικής του Leo Ornstein. Στη διάρκεια της διδακτορικής μου έρευνας, παρουσίασα και ερμήνευσα πολλά από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του Ornstein για πιάνο. Επίσης, ερεύνησα και επεξεργάστηκα εκδοθέν και ανέκδοτο υλικό του έργου του. Ορόσημο στην έρευνά μου αποτελεί η απροσδόκητη ανακάλυψη μίας προηγουμένως άγνωστης αδημοσίευτης σονάτας για πιάνο του Ornstein, με τίτλο Sonata pour le Piano (1917). Εντόπισα την παρτιτούρα στη συλλογή “Leo Ornstein Papers” της Μουσικής Βιβλιοθήκης Irving S. Gilmore, του Πανεπιστημίου του Γέιλ (Yale University). Στην παρούσα διατριβή παρουσιάζω την πρώτη έκδοση και εκτενή ανάλυση αυτού του αξιοσημείωτου αδημοσίευτου έργου. Με βάση τα παραπάνω, προτείνω νέες μεθόδους ανάλυσης της μουσικής του Ornstein, χρησιμοποιώντας τα ακόλουθα: φθογγικά σύνολα, τροπική ανάλυση, contour segmentation και μοτιβικά κύτταρα, με σκοπό να προσδιορίσω τα βασικά στοιχεία του πιανιστικού του ιδιώματος. Η συγκριτική ανάλυση των έργων του για πιάνο και τα επαναλαμβανόμενα μοτίβα των πιανιστικών του συνθέσεων, καλύπτουν ένα εύρος από τον μοντερνισμό μέχρι τον νεορομαντισμό, εμποτισμένα με Εβραϊκά στοιχεία, και τα οποία καθορίζουν τα χαρακτηριστικά και την εξέλιξη του έργου του. Επιπλέον, για να αποκτήσω εις βάθος κατανόηση της ζωής, του έργου και της κληρονομιάς του Leo Ornstein, πήρα συνέντευξη από τον γιο του, Severo Ornstein, ο οποίος είναι ο πλέον σημαντικός συντηρητής, επιμελητής και εκδότης ολόκληρου του έργου του πατέρα του, αλλά και πρωτοπόρος ο ίδιος, καθώς επινόησε το “Mockingbird”, το πρώτο πρόγραμμα μουσικής σημειολογίας για υπολογιστή σε γραφικό περιβάλλον, το 1980. Τέλος, εξετάζω τους πολύπλευρους λόγους για την άνοδο του Ornstein στη φήμη, και την μετέπειτα απόσυρσή του από την διεθνή μουσική σκηνή, διερευνώντας την καριέρα του ως πιανίστα και συνθέτη και τη σχέση του με το κίνημα του πρώιμου μοντερνισμού στην Αμερική, κατά την περίοδο 1910–1920.el
dc.format.extent253 (262 μαζι με title pages, acknowledgements, table of contents, etc)el
dc.language.isoenen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsThe use of manuscript scans and copyrighted scores has been approved by Severo Ornstein and Yale University Music Library.en
dc.subjectLeo Ornsteinen
dc.subjectA Morning in the Woodsen
dc.subjectWild Men’s Danceen
dc.subjectThree Moodsen
dc.subjectSolitudeen
dc.subjectTo a Grecian Urnen
dc.subjectPiano Quinteten
dc.subjectSonata No. 4en
dc.subjectImpromptuen
dc.subjectA Reverieen
dc.subjectThree Fantasy Piecesen
dc.subjectMetaphorsen
dc.subjectMother O’ Mineen
dc.subjectSevero Ornsteinen
dc.subjectSarah Cahillen
dc.subjectMockingbirden
dc.subjectThe Leo Ornstein Papersen
dc.subjectModesen
dc.subjectHitzazen
dc.subjectMi Sheberachen
dc.subjectPoimenikosen
dc.subjectHebraicen
dc.subjectSlavicen
dc.subjectEastern Europeanen
dc.subjectMiddle Easternen
dc.subjectRussian Orthodoxen
dc.subjectPianoen
dc.subjectModernismen
dc.subjectFuturismen
dc.subjectOrientalismen
dc.subjectTone-clusteren
dc.subjectPolymeteren
dc.subjectPolyrhythmen
dc.subjectDadaen
dc.subjectUkraineen
dc.subjectRussiaen
dc.subjectPogromsen
dc.subjectHenry Cowellen
dc.subjectCharles Ivesen
dc.subjectStravinskyen
dc.subjectBartóken
dc.subjectSchoenbergen
dc.subjectDebussyen
dc.subjectRavelen
dc.subjectMessiaenen
dc.subjectCalvocoressien
dc.subjectJudaismen
dc.subjectCantoren
dc.subjectSet theoryen
dc.subjectContour analysisen
dc.subjectContour segmenten
dc.subjectAllen Forteen
dc.subjectMichael Friedmannen
dc.subjectGolden Age of Pianoen
dc.subjectMichael Broylesen
dc.subjectVivian Perlisen
dc.subjectoral historyen
dc.subjectYale Universityen
dc.subjectΜusicen
dc.subjectΤρόποιel
dc.subjectΔρόμοιel
dc.subjectΧιτζάζel
dc.subjectΠοιμενικόςel
dc.subjectΕβραϊκάel
dc.subjectΣλαβικάel
dc.subjectΑνατολική Ευρώπηel
dc.subjectΜέση Ανατολήel
dc.subjectΡωσική Ορθοδοξίαel
dc.subjectΠιάνοel
dc.subjectΜοντερνισμόςel
dc.subjectΦουτουρισμόςel
dc.subjectΟριενταλισμόςel
dc.subjectΠολυμετρίαel
dc.subjectΠολυρυθμίαel
dc.subjectΝτανταϊσμόςel
dc.subjectΟυκρανίαel
dc.subjectΡωσίαel
dc.subjectΠογκρόμel
dc.subjectΙουδαϊσμόςel
dc.subjectΚάντοραςel
dc.subjectΨάλτηςel
dc.subjectΘεωρία συνόλωνel
dc.subjectΧρυσή Εποχή του Πιάνουel
dc.subjectΠροφορική ιστορίαel
dc.subjectΠανεπιστήμιο Γέιλel
dc.subjectΜουσικήel
dc.titleLeo Ornstein: the rise and fall of a forgotten genius. Early modernism, Hebraic elements, and stylistic evolution in his pianistic idiomen
dc.title.alternativeLeo Ornstein: άνοδος και πτώση μιας ξεχασμένης ιδιοφυΐας. Πρώιμος μοντερνισμός, Εβραϊκά στοιχεία και στυλιστική εξέλιξη στο πιανιστικό του ιδίωμαel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.committeememberBaker, Claudeen
dc.contributor.committeememberChou, Shun-Linen
dc.contributor.committeememberLevinson, Ilyaen
dc.contributor.committeememberRentzeperi, Anna-Mariaen
dc.contributor.committeememberPetrin, Igoren
dc.contributor.committeememberCarastathis, Arisen
dc.contributor.departmentΠανεπιστήμιο Μακεδονίας. Τμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης (ΜΕΤ)el
Appears in Collections:Τμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης (Δ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ApostolouAndreas-FoivosPhD2021.pdf15.42 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.