Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25728
Author: Καράνταλη, Μαρία
Title: H αλληλεπίδραση και η διαδικτυακή εγρήγορση των εκπαιδευομένων μέσω σύγχρονης τηλεκπαίδευσης
Alternative Titles: Interaction and online vigilance in synchronous online learning
Date Issued: 2021
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή
Supervisor: Φαχαντίδης, Νικόλαος
Abstract: Η συνεχής αύξηση της ζήτησης για διαδικτυακά προγράμματα σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω σύγχρονης τηλεκπαίδευσης, οδήγησε τα Πανεπιστήμια να αξιοποιήσουν τις διαδικτυακές εφαρμογές προκειμένου να επιτύχουν τους εκπαιδευτικούς τους στόχους. Η ικανοποίηση που αντλούν οι εκπαιδευόμενοι από την εκπαιδευτική διαδικασία αποτελεί ένα σημαντικό παράγοντα που επηρεάζει τη φοίτηση τους, καθορίζοντας σε σημαντικό βαθμό τη δέσμευση τους στο πρόγραμμα και την πρόθεση τους να ολοκληρώσουν με επιτυχία τις σπουδές τους. Η αλληλεπίδραση τόσο με τον εκπαιδευτή, όσο και μεταξύ των εκπαιδευομένων μέσω της ανταλλαγής απόψεων στις διαδικτυακές πλατφόρμες συνομιλίας, αποτελεί μια μεταβλητή που σχετίζεται θετικά με την ικανοποίηση των εκπαιδευομένων από την διδασκαλία. Ωστόσο, η διαδικτυακή εγρήγορση, η ψυχολογική έννοια που αποτυπώνει τη διάθεση του ατόμου να παραμένει διαρκώς στο δίκτυο και διαρκώς συνδεδεμένος με τις διαδικτυακές εφαρμογές, φαίνεται να έχει αρνητικές επιπτώσεις τις ακαδημαϊκές επιδόσεις των εκπαιδευομένων. Η παρούσα έρευνα επιχείρησε να διερευνήσει τη σχέση που αναπτύσσουν η διαδικτυακή εγρήγορση και η αλληλεπίδραση με την ικανοποίηση από τη διδασκαλία μέσω σύγχρονης τηλεκπαίδευσης και την εκτιμώμενη ακαδημαϊκή επίδοση σε δείγμα 446 προπτυχιακών φοιτητών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι υπάρχει ισχυρή θετική συσχέτιση ανάμεσα στην αλληλεπίδραση με τον εκπαιδευτή, στην ικανοποίηση από τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση και στην εκτιμώμενη ακαδημαϊκή επίδοση των εκπαιδευόμενων. Παράλληλα, βρέθηκε ότι στην περίπτωση της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης, υπάρχει ισχυρή θετική συσχέτιση της διαδικτυακής εγρήγορσης με την αλληλεπίδραση μεταξύ των εκπαιδευομένων και ασθενής θετική συσχέτιση με την ακαδημαϊκή επίδοση.
Online learning has increased significantly over the last decade. This expansion has created challenges for the higher education community to support synchronous teaching classrooms with online platforms and online communication tools. Student satisfaction within an online learning environment is highly related to students’ dropout rates, persistence, commitment to complete a degree online and success rates. Learner–instructor interaction (LII) and learner–learner interaction (LLI) can build connections and predict student satisfaction within synchronous online learning environments in higher education. Nevertheless, online vigilance is a novel construction which describes users’ cognitive orientation to permanent online connectedness. The latter is taking place through social media that can negatively affect academic performance. We employ a unique dataset of 446 observations. Our findings indicate a positive association between learner–instructor interaction (LII), student satisfaction within synchronous online learning and estimated academic performance. Contrary to previous findings, there seems to be a weak but positive association between online vigilance and estimated academic performance in synchronous on-line learning. Moreover, online vigilance is positively associated to learner–learner interaction (LLI).
Keywords: Αλληλεπίδραση
Διαδικτυακή εγρήγορση
Ικανοποίηση
Εκτιμώμενη ακαδημαϊκή επίδοση
Σύγχρονη τηλεκπαίδευση
Interaction
Online vigilance
Satisfaction
Synchronous online learning
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KarantaliMariaMsc2021.pdf1.58 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons