Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25642
Author: Παπαδοπούλου, Μαρία
Title: Εξ αποστάσεως εκπαίδευση στον καιρό της πανδημίας: απόψεις εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής σχετικά με την ετοιμότητα, τις προκλήσεις και τις μετά-COVID εκπαιδευτικές πρακτικές
Alternative Titles: Distance education in the pandemic era: the views of general and special education teachers regarding readiness, challenges and the post-COVID educational practices
Date Issued: 2021
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή
Supervisor: Γιαννούλη, Βασιλική
Abstract: Η εξάπλωση του COVID-19 οδήγησε στην αναστολή λειτουργίας των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων σε όλο τον κόσμο. Έτσι, με στόχο την ελαχιστοποίηση του αντικτύπου της πανδημίας στην εκπαίδευση, πολλές χώρες στράφηκαν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση έναντι της τυπικής πρόσωπο-με-πρόσωπο εκπαίδευσης. Αυτό είχε ως συνέπεια να δοκιμαστεί η ετοιμότητα των εκπαιδευτικών να αντιμετωπίσουν μια κρίση που απαιτεί τη χρήση τεχνολογίας αλλά και γνώσεις σχετικά με την παιδαγωγική αξιοποίηση της. Ωστόσο οι αλλαγές που συνέβησαν στο εκπαιδευτικό οικοσύστημα πιθανόν να είναι περισσότερο μόνιμες παρά προσωρινές, επομένως οι τωρινές συνθήκες πρέπει να θεωρηθούν ως ευκαιρία για αλλαγή. Η παρούσα έρευνα μελετά τις απόψεις 138 εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, γενικής και ειδικής αγωγής σχετικά με την ετοιμότητα για πραγματοποίηση εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν στην εκπαίδευση σε ενδεχόμενο επόμενης κρίσης, καθώς τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα ώστε να είναι έτοιμα να παρέχουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση στη μετά COVID εποχή, μέσω της συμπλήρωσης αυτοσχέδιου ερωτηματολογίου. Από την έρευνα προέκυψε πως οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής εμφανίστηκαν περισσότερο έτοιμοι για εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Η πρόκληση που συνάντησαν και οι δύο ομάδες εκπαιδευτικών στο μεγαλύτερο βαθμό, ήταν οι δυσκολίες στην επικοινωνία με τους μαθητές με την αξιολόγηση της μάθησης να ακολουθεί. Επίσης, διαφάνηκε η μεγάλη ανάγκη κατάρτισης των εκπαιδευτικών σε θέματα που σχετίζονται με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, καθώς και η ανάγκη δημιουργίας ενός αποτελεσματικού δικτύου επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων. Τέλος, στις απαντήσεις των εκπαιδευτικών βρέθηκε να ασκούν στατιστικά σημαντική επιρροή ο τομέας απασχόλησης τα έτη προϋπηρεσίας, ο κλάδος του εκπαιδευτικού, η ηλικία και το επίπεδο σπουδών.
Keywords: COVID-19
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Απόψεις εκπαιδευτικών
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Rights: Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PapadopoulouMariaMsc2021.pdf1.24 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons