Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25560
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMontgomery, Anthony, Judeen
dc.contributor.authorΤαρτανή, Ιφιγένειαel
dc.date.accessioned2021-06-15T06:59:37Z-
dc.date.available2021-06-15T06:59:37Z-
dc.date.issued2021el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25560-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.el
dc.description.abstractΗ δυσλεξία είναι μία δια βίου κατάσταση η οποία έχει σοβαρό αντίκτυπο στους ενήλικες κατά την διάρκεια των σπουδών ή/και της εργασίας τους. Οι άνθρωποι με δυσλεξία αναγκάζονται να αντιμετωπίσουν τα εμπόδια που προέρχονται από την μαθησιακή τους διαταραχή, με σκοπό να εκπληρώσουν τα όνειρά τους και να πετύχουν τους στόχους τους. Ερευνητές επισημαίνουν πως η δυσλεξία πιθανώς να επιδρά στις ψυχοκοινωνικές και συναισθηματικές πλευρές της ζωής των ενηλίκων. Τα άτομα με δυσλεξία συνήθως καλούνται να αντιμετωπίσουν έναν μεγάλο αριθμό συναισθηματικών και κοινωνικών προβλημάτων που πηγάζουν από την μαθησιακή τους δυσκολία, κατά την διάρκεια της φοίτησής τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση καθώς και στο εργασιακό περιβάλλον τους. Συνεπώς, οι δυσλεξικοί φοιτητές και εργαζόμενοι είναι πιθανό να διακατέχονται από χαμηλή αυτοεκτίμηση και αυτεπάρκεια και να αναπτύξουν μακροπρόθεσμα αρνητική αυτό-εικόνα. Σε κάποιες περιπτώσεις, τα άτομα δυσκολεύονται περισσότερο να διαχειριστούν αυτή την κατάσταση, ιδιαίτερα όταν το άτομο διαγιγνώσκεται αργά. Είναι βαρυσήμαντο η διάγνωση να λαμβάνεται όσο νωρίτερα γίνεται. Αυτοί που αναπτύσσουν αντισταθμιστικές στρατηγικές από μικρή ηλικία, δύνανται να χειριστούν καλύτερα τις αναδυόμενες δυσκολίες ως ενήλικες. Αντίθετα, αυτοί που δεν έχουν διαγνωσθεί μέχρι την ενηλικίωση, ή δεν έχουν αναπτύξει κάποια μορφή προσαρμογής ή αντιστάθμισης, πασχίζουν περισσότερο να υπερκεράσουν τις δυσκολίες τους. Δεδομένου ότι η δυσλεξία επηρεάζει το μαθησιακό και εργασιακό περιβάλλον, η παρούσα έρευνα αναδεικνύει τον ψυχολογικό αντίκτυπο της δυσλεξίας σε φοιτητές και εργαζομένους. Μέσα από τις εμπειρίες Ελλήνων σπουδαστών και εργαζομένων, στην παρούσα εργασία ερευνάται η παρεχόμενη οικογενειακή υποστήριξη, οι σχέσεις τους με τους σημαντικούς Άλλους, οι δυσκολίες που καθίστανται ως εμπόδια στην ακαδημαϊκή επίδοση και παραγωγικότητα, οι ψυχοσυναισθηματικές πλευρές όπως η αυτοεκτίμηση, αυτό-αποτελεσματικότητα και αυτό-εικόνα και, τέλος, οι τεχνικές αυτορρύθμισης. Εννέα (9) σπουδαστές και εννέα (9) εργαζόμενοι έλαβαν μέρος στην έρευνα. Τα δεδομένα αναλύθηκαν μέσω της θεματικής ανάλυσης. Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας έδειξαν πως κάποιοι δυσλεξικοί σπουδαστές και εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν δυσκολίες προερχόμενες όχι μόνο από την δυσλεξία αλλά και από την έλλειψη κατανόησης του περιγύρου τους. Εντούτοις, η πλειοψηφία των συνεντευξιαζομένων φαίνεται να έχει αναπτύξει στρατηγικές που συνέβαλαν στην οικοδόμηση θετικής αυτό-εικόνας.el
dc.format.extent196el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΔυσλεξίαel
dc.subjectΕνήλικεςel
dc.subjectΦοιτητέςel
dc.subjectΕργαζόμενοιel
dc.subjectΑυτοεκτίμησηel
dc.subjectΑυτό-αποτελεσματικότηταel
dc.subjectΑυτοεικόναel
dc.subjectΑυτορρύθμισηel
dc.titleΟι ψυχολογικές επιπτώσεις της δυσλεξίας μέσα από τις εμπειρίες φοιτητών και εργαζομένωνel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TartaniIfigeneiaMsc2021.pdf1.88 MBAdobe PDFView/Open
TartaniIfigeneia2021Mscpresent.pdf1.52 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons